Depressió?
He sofert bullying a primària. A l'ESO tampoc he tingut gaires amics i els pocs que he tingut no se si considerar-los com a tal, ja que quan s'ha donat alguna situació de bullying no han sortit en la meva defensa. A vegades no puc ni comptar amb ells per desfogar-me o resoldre problemes. Em sento molt sola i no és ''l'etapa aquesta que passa a l'adolescència.'' Els meus pares estan separats i per veure al meu pare he de ser jo la que vagi si no, d'ell no surt dir-me: Anem a donar un vol, sortim a sopar etc. Tinc una germana però aquesta ha tingut un fill i ja no és el mateix.
A casa no tenim diners, per lo qual he hagut de deixar hobbys o extraescolars que em feien feliç, per conseqüent, tampoc puc viatjar a les vacances, sento enveja pels que sí poden. Físicament no em veig guapa, em miro milers de cops al mirall i no veig res que m'agradi. Vaig caure en el perill d'internet, sí, com una tonta vaig enviar fotos que no havia d'enviar només per la necessitat de sentir-me estimada per algú. (aquest cas ja està a judici). La meva mare ja no em veu amb els mateixos ulls (totalment comprensible). M'agradaria poder canviar-ho però no puc tornar enrere. A partir d'això i altres alt-i-baixos m'he començat a auto-lesionar. Quan veig fotos de petita somrient i feliç no em reconec. Sé que no sóc l'única adolescent amb problemes, ho sé. Però ja no se que fer, no tinc esperances ni objectius. Necessito ajuda.
Laia Sala

Hola Neverland,
Hem sap greu tot el que has passat i que et sentis d'aquesta manera. Intentarem anar a pams, perquè sinó tot es fa una muntanya i és molt més difícil sentir-se bé.
• Situació assetjament a classe - Explica-ho a algú (sobretot a professors, tutors i pares). Són ells els que t'han d'ajudar a solucionar aquesta situació. No et deixis res per tu mateixa. Ser "xivata" no et farà més dèbil, al contrari! És un acte de valentia!
• Amics - No és fàcil sortir a defensar una persona davant tot un grup. Sé que fa mal veure que els amics no reaccionen, però segurament ells també se senten intimidats/amenaçats per aquesta situació. Intenta entendre'ls i no jutgis la vostra amistat per això. Si necessites que estiguin al teu costat, fes-ho saber, demana-ho! Busca estones per fer coses divertides amb ells, veuràs com dóna resultat!
• Germana - intenta ajudar-la i acompanyar-la en aquesta nova etapa. Ves a fer-li companyia, passa estones a casa seva, disfruta dels canvis del teu nebot i aprofita aquestes estones per parlar totes dues. Potser al principi es farà una mica estrany, però mica en mica totes dues us sentireu més còmodes i necessitareu aquestes "tardes de germanes".
• Pare - si la relació amb el teu pare és així i ja ho has descobert, aprofita-ho! Ell sempre reacciona bé a les teves propostes, oi? Doncs no paris de fer-les!!
• Diners - aquesta situació és complicada i sé que a vegades pot ser difícil entendre-ho. Intenta buscar altres maneres de divertir-te sense necessitat de diners. Feu un cicle de jocs de taula amb les teves amigues (cada setmana a casa d'una) i fent un campionat (per exemple) o intenta aprendre a fer pentitats o a buscar formes econòmiques de viatjar! La imaginació és l'únic obstacle ;)
• Mare - Segurament la teva mare ha patit molt per aquesta situació. És possible que tingui por que torni a passar o que t'hagi vist una mica vulnerable. Parla amb ella i explica els teus remordiments. Busca estones per passar amb ella i fer coses conjuntes.
• Autolesions - només et faré una pregunta: arregla alguna cosa fer això? o empitjora el teu benestar? Busca altres maneres de treure la frustració que et facin sentir bé ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25