NECESSITO APRIMAR
tinc un problema haig d'aprimar peso 65kg i medeixo 1,57 que puc fer!!! a mes vaig a una carrossa de carnaval i amb la disfressa sem veu la panxa i no em sento be ja que em vein gorda.
moltes gracies
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per escriure la consulta!
Nosaltres sempre recomanem que quan algú es vol aprimar o engreixar vagi al metge per saber si ho necessita o no! El que determina si estem sans i sanes, no és el número de la bàscula sinó l'estil de vida que portem! A vegades una persona pot pesar una mica més o menys de que es considera "saludable" però la seva constitució és així i si menja sa i fa esport, quin problema hi ha? Sempre que no hi hagi algun problema de salut associat!
El que em preocupa es que no et sentis bé amb tu mateixa. La societat ens exigeix seguir un cànon de bellesa que no representa ni a la meitat de les dones, el cos que ens volen "vendre" és extremadament prim, i hem de lluitar contra aquests ideals! A vegades si que podem fer alguna cosa per sentir-nos millor amb el nostre cos, però sempre des de la salut (física, mental i emocional!).
Així que et recomanem dues coses: la primera que puguis estimar-te a tu mateixa i veure que el teu cos et permet viure i poder fer moltes coses que t'agraden (el dia de carnaval, vull que t'ho passis súper bé ballant i divertint-te i que no estiguis pendent de si se't veu o no la panxa, que això és lo de menys! Si estàs molt pendent d'això al final no t'ho passaràs tant bé!) i la segona cosa és que si tens dubtes sobre si el teu pes és saludable, puguis anar al metge perquè des d'allà puguin fer-te una revisió!
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org