Guanyar massa corporal <3
Hola, l'any passat em vaig començar a comparar amb models i posts de noies, vaig deixar de menjar coses que m'agradaven i vaig perdre pes. He rebut crítiques durant la meva vida (durant una amistat una mica difícil) que si era grassa, que si se'm queia el cul, que si em comparava amb nenes de la classe...
A primer ESO vaig estar molt primeta i altre cop critíques. Semblava que mai aconseguia un cos que tothom acceptés, així que me'n vaig adonar i vaig menjar una mica més i ara he aconseguit un cos, segons la meva mare, saludable. Tot i així molta gent diu que estic super prima, tot i que ara més igual, a més a més encara no m'he desenvolupat. Ara m'agrada com estic però m'agradaria guanyar múscul, tonificar-me per sentir-me forta per dins i per fora i perquè cap crítica em pugui fer entrebancar. Què he de fer per guanyar múscul? Algun esport especial?
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Gràcies per escriure al consultori. La veritat és que em sap molt de greu que les crítiques hagin aparegut en diversos moments de la teva vida i no deixis de lluitar contra elles. Penso que un dels problemes està en la solució que intentaves. Intentaves canviar tu per agradar als altres, i crec que poc a poc la teva autoestima anava sent més baixa. Ara d'alguna manera intentes el mateix, incrementar massa muscular per així sentir-te forta. Canviar per agradar mai funciona.
Crec que el que necessites és alguna persona, possiblement un psicòleg o algun curs/taller que t'ensenyi eines per defensar-te, que t'ensenyi com respondre a les crítiques (mostrant indiferència) i sobretot que t'ajudi a millorar la teva autoestima.
Crec que la clau està aquí i no en canviar el teu cos.
Quan sempre fem el mateix no podem esperar obtindre resultats diferents.
Què et sembla provar això?
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga