Tinc anorèxia?
Bueno abans de tot us explicare una mica per sobre, lo suficient, de que va tot...
Resulta que m'he aprimat molt i això m'ha portat unes conseqüències. Us explico: Faig molt d'esport, però no em veia be amb mi mateixa fisicament, no m'agradava. No us diré el que pesava ni el que peso ara... Però sé que estava bé de pes, l'unic que volia aprimar-me una mica per jo sentir-me millor i veure'm millor, perque era el que necessitava. Per no dir pes ni alçada, us parlaré amb IMC. El meu IMC d'abans era 23,5. Sí, estaba en normopes, ja ho sé. La qüestió és que em vaig obsessionar; tampoc us diré els mètodes que vaig fer servir per aprimar-me, però em vaig aprimar molt i en molt poc temps. De cop vaig baixar uns 5kg, en un període molt curt de temps. Per tant, la gent del meu voltant ho va notar. Els meus pares es van començar a preocupar (ho trobo normal eh, no ho qüestiono). Em van començar a controlar molt, a sempre fer comentaris, a estar a sobre meu, etc. i clar això feia que jo també m'obsessiones cada vegada més. Vaig perdre la regla, i jo ja sabia que era per això, per la pèrdua tan gran de pes en tan poc temps, pero a casa no els hi vaig dir. Un dia els meus pares em van dir que em portarien a fer anàlisis, perque veien que sempre anava cansada i em cansava de seguida quan feia esport. Aquí em vaig començar a engoixar perquè em vaig pensar que amb els resultats de les analitiques podrien saber que la regla m'havia deixat de venir. Vaig ferme les analisis i van dir que estava tot correcte, no tenia cap problema ni em faltava ferro ni res (jo no ho entenia). Aixo va fer que els meus pares deixessin de controlar-me tant per aquest tema, i a mes a mes la regla ja em va tornar. Crec que només m'havia saltat un periode.
Jo seguia fent tonteries amb el menjar de tant en tant, però no tant com al principi. Un mes després havia seguit baixant una mica més de pes, uns 2 kg més, i la regla altre cop em va desapareixer. Aquest cop van ser 2 períodes, però tot i que menjava més de tot estava en una temporada on feia més esport que mai, i vaig suposar que era per aixo. Després de que no em vingues la regla 2 periodes, em va tornar. Pero nomes em va tornar per una setmana (periode).
Em refereixo que ara, altre cop, no tinc la regla. I a més, sense jo voler-ho, he baixat uns 3 kg més. En total ja son uns 9/10 kg que he perdut en comparació de fa un any, i els he perdut en poc temps. Ara el meu IMC és de 19 més o menys, segueixo estant en normopes però he perdut molt... El que no entenc és perquè la regla no em ve (no he practicat relacions sexuals, per tant ha de ser per el tema del menjar). No ho entenc perquè ara ja menjo de tot i una mica més quantitat (el que el meu estomac em permet, sino el meu cos ho vomita involuntariament). El cas és que a finals de mes en principi m'hauria de venir, i si no ho fa serà el 4rt periode que sem salta, uns 100 dies que em va venir per última vegada, en total uns 4 mesos que no em ve.
La meva pregunta és:
Tinc anorèxia?
Perque osigui he buscat els simptomes de lanorexia nerviosa i els tinc casi tots, el 98% potser... Per exemple: distorcio de la realitat si, em veig grassa tot i que no ho estic; amenorrea, si perque no em ve la regla; obsessio amb el menjar, si perque sempre estic pensant en el que he menjat i em sento malament quan no controlo el que menjo perque avegades mentren atacs i menjo encara que no tingui gana; control de kcal, tambe ho faig molt; alguna vegada tambe he vomitat o he estat un periode llarg en deju; etc... L'unic criteri que em falta es el de IMC ja que no estic per sota... potser estic al limit pero no per sota. I a més a més tampoc tinc un cos molt i molt prim... osigui si que es nota que m'he aprimat molt de com estava abans, però no se'm veu un cos "anorèxic"...
Jo vull pensar que no ho soc, ja que no tinc els criteris, pero el fet de que no em ve la regla...
Què creieu, si o no?
(espero haver-me explicat bé i haver explicat una mica la situació d'abans i l'evolució d'ara perque ho pogueu entendre bé...)
Moltes gràcies!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Primer de tot vull donar-te les gràcies per donar-me tanta informació i explicar-me tant bé tot el que ha anat passant.
La veritat és que el anàlisis de sang quasi mai mostra la gravetat del problema que hi ha darrera i és una pena perquè fa que molta gent és relaxi.
No et puc assegurar al 100% però si al 95% que pateixes un trastorn de la conducta alimentària. Sé que pot espantar molt però el pas més important ja l'has fet, demanar ajuda. Crec que ara estàs espantada perquè la regla no et ve, i perquè has vist que segueixes baixant de pes... necessites ajuda d'un psicòleg especialista amb el trastorn.
Sé que ara la por serà a pujar de pes però l'objectiu no és aquest, és treballar i trobar el que ho ha provocat. Normalment quan això comença és en moments on la persona no està bé emocionalment i el control del cos i el menjar et distreu. Et quadra amb alguna cosa que et preocupava?
El que et proposo és que els expliquis tot això als teus pares, a vegades quan fa molta cosa és molt útil escriure una carta. I després penso que aniria molt bé que vingueu a l'ACAB. Si vols pots veure't directament amb mi. Aquí et deixo la pàgina web http://www.acab.org
">www.acab.orghttp://www.acab.org.
">
Ara que has fet aquest pas i que tens una resposta segueix endavant... sé que fa molta por però t'asseguro que valdrà la pena... perquè darrera d'aquests canvis en el teu cos tu estàs patint molt, i ningú es mereix això.
T'envio una abraçada molt gran.
Carlota López Ballestar
Psicòloga