no paro de menjar
Ja fa uns dos mesos aproximadament que despres de dinar, al cap de mitja hora em venen unes ganes immenses de menjaar nutella, cereals de xocolaata, i aquests tipus de bollaries. no em puc resistir i estic les tardes menjan i diguen que tinc gana. Mai m'havia passat i sempre he sentit dir a les meves amiguees que són unes "gordes" i que no paren de menjar ia mi mai m'avia vingut per menjar tant. Fa uns pocs mesos pesava entre 48 i 49 kg i ara peso 51kg ja que fins i tot els meus pares em van dir que pares perque ja m'havia engordat. Ho reconec per mi mateixa pero em va sentar fatal que m'ho diguessin i em vaig enfadar amb ells pero segueixo menjan i no em puc resistir i a sobre m'han sortit oportunitats per ser model que es el meu somni i m'estic engordaaan i no se que feer!!! ajuuda pliiis vull tornar als 48kg!!!
Alba Garcia

Hola bonica!
Gràcies per explicar-nos tot això que et passa.
Primer de tot, estem en una societat que discrimina a les persones que no compleixen els cànons estètics. I amb el que dius tu es veu mot clar... amb frases com "són unes gordes". La veritat es que les persones que estan una mica més plenes ho passen molt malament per això.
Entenc que et preocupi la teva salut, i seguir un estil de vida saludable, però no volem que t'obsessionis amb això.
Dius que t'agradaria ser model, i que ara t'estan sortint oportunitats... el món de la moda en el nostre país és molt estricta amb el cos i la imatge, reflexiona si és això el que vols i si son aquests els teus valors.
Aquest tipus de menjar que dius que no pots resistir, no cal que te'l prohibeixis. El que hauries de mirar és de consumir-lo de manera ocasional. Una alimentació saludable ja inclou menjar això de manera ocasional.
I quan dius que et passa això, que després de dinar et venen com aquestes ganes de menjar, a vegades el que pot passar és que l'avorriment, o que estiguis preocupada per alguna cosa, o que estiguis nerviosa, faci que tinguis aquesta "ansia". Et recomanem que quan acabis de dinar puguis fer alguna cosa que t'agradi molt i que no et faci pensar en aquesta necessitat de menjar. Pensa que si estàs ben alimentada no hauries de tenir gana!
Espero haver-te ajudat!
Un petonet
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org