No se que fer
Hola adolescents.
Porto 8 mesos amb el meu novio, ell vol fer-ho i desde fa un temps jo també. El cas es que tinc por de que em faci mal, o de que es trenqui el condó, o de que no ens agradi, o de que després sigui incómode parlar amb ell i no se que fer. Tinc moltes ganes i ell també. ell te dos anys més que jo pero cap dels dos ho hem fet. Siusplau necessito ajuda.
Mariona Busto

Hola Anonima!
En primer lloc recorda que és molt important que ho facis quan realment et sentis preparada per fer-ho i amb la persona que tu decideixis fer-ho! La confiança entre vosaltres és fonamental perquè les coses vagin millor i perquè pugueu parlar de pors i dubtes que tingueu!
Pel que fa al tema del mal, no té per què fer-te'n. Busqueu un lloc on pugueu estar tranquils i sense possibles interrupcions, d'aquesta manera segur que esteu més relaxats i podeu dedicar-vos el temps que necessiteu. Recordeu que és important estar excitats, donar temps perquè el cos s'exciti i els genitals estiguin ben lubricats, de manera que la penetració sigui més fàcil. Si fa mal, aneu més a poc a poc, no hi ha pressa.
Pel que fa al condó, si l'utilitzeu correctament, és un mètode anticonceptiu amb una eficàcia alta (98-99%). Tingueu-ne més d'un per si de cas!
Per últim, que la primera vegada no sigui tot com ens imaginàvem, és normal. De mica en mica, tot anirà sortint millor! No oblideu que la comunicació entre vosaltres és molt important!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat
Anonima
Moltes gracies!!