Problema recurent....
Gràcies per tot el que feu...m'heu ajudat en altres ocasions i os ho agraeixo de tot cor.
No sabia on posar aquesta consulta....a lo millor es dr psicología.Resulta que durant equestes festes m'estic engreixant i peso 50kg i medeixo 1'51.Sempre estic preocupada pel pes i no sé si es que estic gorda o es que tinc múscul,per que practico boxa i un altre espirt raro on els desenvolupo i faig 30 min d'un circuit per treu-re múscul.El problema es que peso 50kg i medeixo 1'50 estic gorda? Ademés tinc unes cames súpergordes i voldría que m'ajudéssiu a baixar-les per que a la meva família tenim les cames gruixudes.Ademés tinc un cul gran i la gent m'ho diu en plan de que li agradaré als nois i a mi aixó en fa molta ràbia.Es que de fet físicament seria perfecta pel nois per lper que a sobre sóc baixeta i amb l'altura també tinc un complexe.La meva doctora m'ha dot que com a molt creixeré un centímetre o dos.O sigui no m'agrado gens i tinc l'autoestima pels terres...hi ha alguna manera de que et surtin peques al nas?
Gràcies per tot
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Està genial que la consulta la posis en aquest consultori, M'alegro molt que en altres ocasions t'hagem ajudat ni que sigui una mica.
El primer que has de saber és que el pes és el conjunt de l'aigua, els ossos, la massa muscular i el greix del nostre cos. Això significa que una persona pot tenir un pes alt i no estar grassa sino que pot estar molt forta. El pes no explica el cos de la persona. Si fas esports on treballes molt la força és normal que tinguis més massa muscular, i per tant més pes (que no greix). Tot i així, en el teu cas, si mirem el pes i l'alçada veiem que el teu pes està en la franja de la normalitat. Per tant no t'has de preocupar per això. Si fas esport i t'ho passes bé genial... però que el focus no estigui en el cos ni en el pes sino en divertir-te. T'exigeixes molt... pensa que no hi ha ningú perfecte. Tots tenim una constitució que ens ve donada per la genètica... a vegades no ens acaba d'agradar però tindrem que treballar poc a poc per agradar-nos a nosaltres i no posar-nos com objectiu agradar als altres. El més important és que tu pugis millorar la teva autoestima no que pateixis per agradar els nois.
Intenta evitar la comparació i la autocrítica... només faran que et sentis pitjor i no aconseguiràs canviar res.
Quan tinguis una estona agafa un full i escriu tot el que t'agradi de tu, del teu físic, de la teva forma de ser i totes aquelles coses que se't donen bé. Guarda-la i quan et sentis insegura o tinguis un mal dia agafa-la, segur que t'ajudarà a frenar una mica la teva crítica.
Una abraçada
Espero haver-te ajudat una mica.
Carlota López Ballestar
Psicòloga