Se part del grup
Hola, no se ven be el que busco pero començo pel principi. Des de sempre he set timida al hora de relacionarme amb gent de la meva escola i tenia una colla pero ens varem separa cuan vam entrar a linstitut i al cap de un temps vaig començar a anar amb la colla de una que era de la meva antiga colla, eren quatre pero es van baralla amb una i la van fer fora. Durant lestiu que eren nomes 3 jo amb veia amb altre gent, no era ven be de la colla. Ara es podria dir que soc de la colla pero que em sento com apartada ja que elles tres porten molt juntes i em sento com lacoplada, no tinc tan bona relacio com tenen ellles entre elles i no ho daben pero em sento apartada i magradaria tenir mes confiança amb elles i sentirme part del grup. Com ho puc fer? De petita em feien "bullyng" (totjom estava en contra meva o no els hi queia be) i ara avegades em poso nerviosa pk no se que dir o com reaccionar pk no vull que em deixin de vanda. Algun consell??
Mercii!
Laia Sala

Hola!
Primer de tot: no has de suplicar mai l'amor o l'amistat a ningú!
Tots tenim dret a ser estimats i acceptats per com són i com més autèntics ens mostrem, més sinceres són les persones que s'apropen.
Per tant, sigues fidel a la teva manera de ser i si no els agrada a aquestes persones, busca altres persones amb qui relacionar-te! La meva recomanació és que obris dos camins:
1. obre't a persones noves i interessa't per altres companys de la teva classe o d'altres instituts. Tenir amics de diferents ambients o colles enriqueix molt a la persona!
2. parla amb l'amiga amb qui tinguis més confiança per explicar-li com et sents i, sobretot, posa-li exemples concrets dels moments en què t'has sentit malament. Espera a veure si t'entén i si hi ha un canvi de reacció per part de la resta del grup.
No tinguis por a quedar-te "sense amics", ets prou especial per relacionar-te amb molta gent! No et tanquis portes a tu mateixa!! L'amor i l'amistat no se supliquen, es guanyen... i això també va per elles: valora si realment es comporten com amigues amb tu ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25