La consulta antiga
Hola, fa unes setmanes vaig fer una consulta explicant aixo, pero em sembla que no es va acabar d'enviar.
Explicar aixo se'm fa complicat, tinc dubtes i a més a més hi han moltes parts que no recordo.
Quan tenia uns 8 anys va venir un amic de la meva mateixa edad a casa. La meva mare estava al menjador fent les seves coses i nosaltres estavem al despatx amb mantes al terra jugant a que anavem d'acampada. Nose ven be que va passar, però en un moment del joc estavem estirats i ell em va començar a tocar les meves parts. Deia que juguessim a pares i mares. Sincerament no recordo exactament el que va passar. Se que jo no volia fer-ho, pero ell em deia que si no ho feia no seria el meu amic i altres coses absurdes, que en aquell moment em van semblar importants. Vam acabar al meu llit, nose que feiem, diria que em tocava el cul i els pits. En un moment va entrar la meva mare a l'habitació. Ens va veure molt vermells i amb cara d'entremaliats, i va preguntar que que havia passat. Vaig ser jo la que vaig parlar, i se segur que vaig mentir, vaig dir que haviem trencat un CD perque no s'enfades.
Nose si va passar algo mes, pero quan va arribar la seva mare va estar una estoneta parlant amb la meva. Durant aquesta estona vam estar a la meva habitació. Aquesta part la recordo perfectament. Em va dir que li chupes la polla. Se segur que no volia (li vaig dir), pero ho vaig acabar fent. Me'n recordo perfectament del moment.
No vaig dir res i un dia vaig anar a la seva casa, l'historia es repetia, pero aquest cop em vaig negar (tot i que crec que si que em va tocar al lababo) com que no acceptava que no volgues vaig anar al menjador a jugar amb el seu germa petit ja que la seva mare estava alla i aixi no em podria fer res.
Diria que un dia li vaig explicar per sobre aixo a la meva mare. Pero li vaig demanar que no li digues res a la mare del nen.
Durant primaria vaig pensar-hi bastant i em preucupava. Un cop a la ESO vaig fer tot el possible per oblidar-ho, fer veure que mai havia passat, i de fet crec que ho vaig aconseguir. Nomes de tan en tan hi pensava.
Estic amb un punt de la meva vida molt extrany.
Estic de lio amb un noi que m'agrada i que m'atrau, vaig decidir que ho faria amb ell. El problema es que per mes que vulgui no puc fer-ho amb ell perque el meu cos es tanca i es impossible. A mes a mes no sento plaer ni m'exito fem el que fem. He estat amb altres nois i tampoc sento res encara que senti molta atraccio.
Es un tema que em preucupa i vaig estar pensan-hi, en un principi pensava que tenia un problema fisic (que pot ser). Pero l'altre dia em va venir al cap tota aquesta historia. Potser no te res a veure pero ara que he començat a pensar-hi, se'm fa inevitable pensar que potser ha tingut alguna consequencia en la meva vida, pero tampoc vull paranoiar-me.
Tot i aixo no crec que canvies la meva forma de ser despres de tot. He de dir que sempre he tingut molts problemes d'inseguretat (psicologics sobretot) que obiament podrien ser fruit de la meva personalitat. He patit 3 atacs d'ansietat (en principi no tenen res a veure).
No puc evitar pensar si la meva i jo en general hauria sigut diferent si no hagues passat res.
Sento que el que fins ara em protegia (fer veure que no havia passat) ha deixat de funcionar. Tinc clar que aixo va passar. Potser hauria de parlar amb algu. Vaig pensar amb alguna amiga de confiança, pero de debo que no puc. No puc explicar-li a ningu del meu entorn, i de moment no ho fare.
Vaig pensar en anar al ginecoleg o al metge, pero la veritat esque no em sento comoda perque son bastant propers al meu entorn, tinc por que ho expliquin als meus pares i es massa formal.
M'agradaria que poguessis donar la teva opinio, pot ser jo em paranoio sola o et sembla exagerat.
Potser tu em podries dir amb qui puc parlar o que puc fer. Tinc molts dubtes per resoldre.
Moltes gracies, de totes maneres!
Helena Angel

Hola ASHCTB,
Ets molt valenta d'explicar-nos una situació com
la que vas viure. És molt normal que quan som petits hi hagi jocs
sexuals entre iguals. Forma part de la nostra sexualitat, de la
curiositat i de sentir que alguna cosa és agradable si frego aquí o
allà. L'altre cosa és viure-ho com ho vas viure tu. Tu no volies "jugar"
i no se't va respectar el "no", això pot generar una sèrie de malestar i
una sèrie de conseqüències.
Entenem que han passat molt anys, i
que ara que et trobes amb una parella estable amb qui t'agradaria
començara  donar passos a nivell sexual no pots. Nosaltres no sabem si a
conseqüència del que vas viure o no.
Et diríem que no forcis cap
situació, que et prioritzis per davant de totes les decisions que hagis
de prendre en aquest terreny de la sexualitat compartida. Que si és
"no", és "no, i sota cap amenaça, pressió o tensió, si no vols, no vols.
Només ho has de dir si no és el que vols. Que si en un inici vols,
fantàstic, però si a mitges no ho veus clar, doncs, para-ho! L'altre ho
ha de respectar!
Si vols parlar amb algú del tema perquè
consideres que necessites treballar-ho, pots demanar hora per la
Consulta Jove a l'Iesp si ets major d'edat.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns i per la confiança!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat