no puc parar de menjar
hola!
ja fa bastant temps que no puc parar de menjar, sempre tinc la necesitat de menjar encara que no tingui gana, es com un vici que no puc evitar i llavors hem paso el dia menjant Es igual la hora que sigui i que acabi de menjar, sempre tinc molta gana. No tinc sobre pes pero tampoc tinc el pes adequat que tindria que tenir per la meva altura, ja que peso una mica mes del que tindria que pesar. No esque tingui complexos amb el meu cos, pero m'agradaria poder parar de menjar per no augmentar més el pes, pero nose com fer-ho... e intentat fer altres coses pero esque no o puc evitar perque es com una necesitat que tinc... es normal que hem pasi aixo tot el dia? Que puc fer perque no hem pasi tan?
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori i explicar el que et passa amb el menjar.
Com saps, en principi el menjar hauria de ser per alimentar-nos i nodrir-nos, tal i com feien a la prehistòria. Tot i així, el menjar a acabat tenint moltes altres funcions a les nostres vides. Les celebracions molts cops estan centrades en el menjar, a vegades quan som petits ens han pogut premiar amb menjars que ens agraden, etc.
Hi ha persones que acaben tenint el que és coneix com “gana emocional”. És a dir, en funció del teu estat anímic sents la necessitat de menjar, a vegades el que sigui o altres cops aliments concrets. En el teu cas, pel que expliques pot estar passant això. Molts cops ens passa això perquè ens falten eines per gestionar les nostres emocions i no ens adonem del que passa, la nostra sensació només és que ens ve de gust menjar xocolata o patates fregides.
Hi ha persones que poc a poc van adquirint l’hàbit de menjar determinades coses en funció del seu estat anímic. Per exemple, una persona que està trista perquè li ha passat alguna cosa i s’acostuma a menjar gelat. Aquest és un hàbit que tot i que d’entrada no és greu pot convertir-se en un hàbit desaconsellat. Per això seria millor buscar altres estratègies per estar menys nerviosa. Això és molt personal i cada persona té que buscar que li va bé, però et deixo unes quantes idees:
-Anar a caminar una estona
-Fer esport
-Posar-te música relaxant
-Llegir una estona
-Quedar amb una amiga
-Dibuixar
-Pintar mandales
-Mirar una sèrie
Tot i així és important tenir en compte que no hi ha aliments prohibits, perquè si el que fas és prohibir-te encara en tindràs més ganes.
Espero que això t'ajudi. Tot i així no dubtis en tornar a escriure sempre que ho necessitis.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga