Algu
Algu
Any: 2002
Comarca: Osona
Data de publicació: 05/02/2018 19:55
Estic molt prim
Estic molt prim i tot i que menjo molt, segueixo igual. Menjo a totes hores del dia, encara sense tenir gana. No m'agrada com estix i per això m'agradaria engreixar-me, però intentant menjar més encara no puc engreixar-me. Per si serveix, faig esport un cop a la setmana i soc molt vago. Em podrieu recomanar algo per guanyar ni que sigui una mica de pes??
Carlota López Ballestar
Carlota López Ballestar
Data de publicació: 09/02/2018 13:06
Bon dia guapo!

Possiblement tinguis una predisposició genètica a estar prim i tinguis un metabolisme molt actiu de manera que segurament et serà difícil augmentar de pes. Has de deixar-te temps per seguir creixent i per això és important que no t’obsessionis i que no comencis a alterar la teva alimentació ni el teu cos.

A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.

També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc. Menjar proteïnes en excés és molt dolent per el pàncrees i el fetge, no ho facis ja que no aconseguiràs res més que empitjorar la teva salut.

Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge

Una abraçada

Carlota López Ballestar
Psicòloga

Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.