Els estudis y menjar
Hola adolescents.cat!Moltes gràcies per tot
Normalment si estic estresada amb els estudis menjo o simplement quan estudiu tinc la necesitat de menjar....em fa vergonya manjar quan està la meva familia devant...alguna idea?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Hi ha persones que acaben tenint el que és coneix com “gana emocional”. És a dir, en funció del teu estat anímic sents la necessitat de menjar, a vegades el que sigui o altres menjars concrets. En el teu cas, pel que expliques pot estar passant això. Molts cops ens passa això perquè ens falten eines per gestionar les nostres emocions.
Pel que m’expliques quan et poses a estudiar t'entra ansietat, et poses nerviosa i comences a picar entre hores.
Hi ha persones que poc a poc van adquirint l’hàbit de menjar determinades coses en funció del seu estat anímic. Per exemple, una persona que està trista perquè li ha passat alguna cosa i s’acostuma a menjar gelat. Aquest és un hàbit que tot i que d’entrada no és greu pot convertir-se en un hàbit desaconsellat. Per això seria millor buscar altres estratègies per estar menys nerviosa.
Això és molt personal i cada persona té que buscar que li va bé, però et deixo unes quantes idees:
Anar a caminar una estona
Fer esport
Posar-te música relaxant
Llegir una estona
Quedar amb una amiga
Dibuixar
Pintar mandales
Mirar una sèrie
La idea és que aprenguis a veure en quin moment t’estàs posant nerviosa i en comptes d’anar a la nevera o l’armari a buscar menjar facis una altre cosa que et relaxi.
Espero que aquestes idees et vagin bé.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga