No hem ve la regla
Hola tinc 14 anys i peso 42 kg i fa 3mesos hem vaig trobar sang a les calses i fa dos mesos que alguns moments hem fa mal. I no sé què fer jo estic bé i no hem preucupo gaire però totes les meves amigues ja la tenen i no se..
Si podeu contestar gràcies
Alba Garcia

Hola guapa!
Entenc que et preocupi veure que les teves amigues tenen la regla, i que tu encara no la tens del tot. A vegades fa com "aparegudes" fins que no apareix del tot, però això pot ser que alguna vegada et sortís sang.
Per la manera en que ens ho expliques, és com si ho relacionessis amb el teu pes. Et preocupa el teu pes, com perquè creguis que pot afectar a l'aparició de la menstruació?
Creus que últimament has baixat de pes i et preocupa? A vegades la menstruació es pot alterar per això, però no sé si és el teu cas.
Com que veig que és una cosa important per tu, et recomano que puguis parlar-ho amb algú a prop teu perquè pugueu fer una mica de seguiment. No sé si al teu institut teniu Infermer o Infermera del programa "Salut i Escola", pots anar i explicar-li això que et preocupa. Sinó pots anar al metge o a la metgessa i així segur que després et sentiràs millor.
Espero haver-te ajudat.
Un petonet!
Alba Garcia
Psicòloga