ENGREIXAR-SE SISPLAU
Hola!
Sóc una noia de 15 anys a punt de fer 16 d'aqui pocs mesos i em veig molt prima. He intentat engreixar-me buscant dietes per internet o conselles per engreixar-me d'una manera saludable però o no m'han convençut o no m'han funcionat. Vull dir que molta gent de la meva familia em diu que he de menjar més i quan veuen que dic que és el que vull em diuen que ja estic bé i que no cal. No se si ho fan perquè no agafi complexes però n'estic agafant molts més estàn aixi ja que no trobo roba que m'agradi com em queda, sempre intento agafar-me jerseis i sudaderes amples perquè sembli que estic més " grassa " del que estic i coses d'aquest estil.
També vull dir que estic bastant farta haver de sentir gent que digui a les noies o nois de constitució prima o que estem prims els típics comentaris de:
" Es que tu no menges " " Estàs com un pal " " Clar es que els que us quedeu a dinar a casa i no a l'institut a la no en voleu més digueu ja no en vull més i aixi us quedeu en canvi els que ens quedem a dinar no ho podem fer això... "
Sé que segurament em direu que no fagi cas dels comentaris dels altres però es que ho veig jo, penso que estic molt prima i vull menjar més però com que a la minima que menjo massa em noto mal de panxa i amb el menjar fins el coll i llavors ssempre m'ha passat que m'he trobat malament i he arribat a vomitar ( tot això sense voluntat, no vull ser prima al contrari vull estar "normal" ) doncs és com que a la que veig que no puc més paro tot i que després m'arrepenteixi de no haver-mo acabat tot.
Per això vull demanar un canvi, PER MI per sentir-me millor amb mi mateixa, NO per els altres, els altres si no els ho agrado que no vinguin amb mi, tothom és com és i ja està. En conclusió voldria alguns consells o pàgines web per millorar la meva alimentació i també m'agradaria algun correu per contactar amb vosaltres per si tinc algun dubte o vull explicar-vos alguna cosa més de mi, més personal,
Moltes gràcies!😘
Alba Garcia

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per explicar la teva situació tant i tant bé, i t'agraïm que la confiança!
Ens expliques que no t'agrada veure't tant prima i que has provat alguna cosa per augmentar de pes i no t'ha funcionat. La teva familia també et veu prima però diuen que estàs bé per no fer-te sentir malament. I la gent del teu voltant et fa comentaris sobre el teu cos que no et fan sentir gens bé. A més sembla que amb aquest comentari que has dit de "els que dineu a casa podeu dir que ja no en voleu més i així us quedeu...i nosaltres no ho podem fer això" tal i com me'l imagino sembla com si aquestes persones et diguésin que a elles si que els hi agradaria estar molt primes però "no poden" perquè al menjador els hi fan menjar tot. Això és molt absurd! Com si estar prima fos el que està bé... (sembla que no t'entenen gaire), i estar prima no està bé ni malament, com dius tu, cadascú té el cos que té, i la realitat es que tots i totes tenim cossos diferents i no els podem classificar amb que estiguin bé o malament... tot i que la societat ho fa i realment és ridícul!
No sabem com és la teva alimentació, però pel que dius, creus que podries menjar una mica més però sembla que després tens molta molèstia. Més que recomanar-te pàgines web o dietes per engreixar (que al final no es personalitzat i pot ser que no s'adapti a les teves necessitats) et recomanem que puguis consultar a un o a una especialista per veure si el teu sistema digestiu està bé. Pots anar al metge o la metgessa de capçalera i comentar-li tot això que ens has dit (fins i tot pots portar el missatge que ens has escrit perquè està molt ben explicat!). Si està tot bé, ell o ella mateix pot donar-te algunes recomanacions, però si vols que estiguem en contacte abaix et deixem el correu per si vols comentar-nos que tal ha anat.
Respecte els comentaris,... no et direm que no els hi facis cas perquè això és bastant impossible. Si hi ha gent que et fa comentaris sobre el teu cos, i això et molesta, i són gent que t'importa, t'animem a que els hi diguis: escolteu, no m'agrada gens que em digueu això, fa sentir-me molt malament, perquè no m'agrada això de mi, i és una cosa que no he escollit.
Una altre cosa que et volia comentar respecte això últim, és que totes les persones tenim parts o aspectes de nosaltres que no ens agraden, i que la única opció que tenim és acceptar-ho. T'imagines una societat on tothom s'agradés tal com és? seria la bomba... però estem a anys lluny perquè seguim tenint molta pressió per al físic. Així que aquelles coses de nosaltres que considerem "defectes" o "imperfeccions" podem començar a anomenar-les com "els meus preciosos defectes" o "les meves boniques imperfeccions" perquè formen part de nosaltres.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
acab@acab.org