Necessito engreixar-me.
Estic molt prim. A més no menjo carn pq sóc vegetarià.
Cada dia per berenar menjo 3 pastes de xocolata i una bossa de patates.
En cada àpat que faig menjo molt.
I vaig a còrrer 30 minuts cada dia i 2 hores d'educació física a la setmana.
Com em puc engreixar una mica? Peso 51 kg.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapo!
Possiblement tinguis una predisposició genètica a estar prim i tinguis un metabolisme molt actiu de manera que segurament et serà difícil augmentar de pes. Has de deixar-te temps per seguir creixent i per això és important que no t’obsessionis i que no comencis a alterar la teva alimentació ni el teu cos, fent peses per exemple.
Pensa que quan el que fas és muscular el que fas és contraure el muscle, això fa que dificultis el ritme de creixement. Per això és diu que és tant dolent fer peses mentre t’estàs desenvolupant.
A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
El que no funciona és menjar moltes pastes o snacks. No només no t'engreixaràs sinó que anirà malament per la teva salut.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga