Em passo el dia preocupada
Cada cop estic més emparanoiada amb els estudis i amb els meus complexes. Se'm barreja tot i em preocupo massa, tant que tinc atacs d'ansietat. Em diuen que em tranquil·litzi però no és tan fàcil. Què puc fer?
Laia Sala

Hola!
Les preocupacions poden ser una gran font d'estrès i és complicat perquè som nosaltres mateixos qui les fabriquem. Intentaré donar-te algunes idees per disminuir aquest nerviosisme que t'impedeix fer el teu dia a dia.
• Dedica una estona del dia a pensar en allò que et preocupada. Has de destinar uns 30-45 minuts al dia a la "preocupació" (pot ser abans de sopar, per exemple). D'aquesta manera, si durant el dia et comences a rallar per algun tema, tu mateixa l'has de guardar pel vespre. Així podràs seguir amb el que estaves fent.
• Busca si hi ha solució. A vegades les preocupacions serveixen per mobilitzar-nos. Potser t'estàs dient que t'has de posar les piles amb els estudis o bé que potser hauries de millorar l'exercici físic o deixar de fumar, per exemple. Escolta bé quina és la preocupació que tens i quines eines tens tu.
• Assimila la incertesa. És a dir, assumeix que hi ha coses que no pots preveure, que no pots avançar esdeveniments i que potser part de la teva vida no depèn de tu. Acceptar que a vegades no tenim gaire informació sobre el futur, és una manera de reduir angoixes.
A veure si mica en mica es redueixen les preocupacions o, com a mínim, deixen d'afectar-te en el teu dia a dia ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico