Dependencia emocional
Hola,
començo a pensar que el que fa que no estigui disfrutant el 100% de la relació amb la meva parella sigui perqué m'he convertit en una persona amb molta dependència emocional.
Quan no estic amb ell necessito estar distreta i si no és així estic trista perqué vull la seva companyia o estar parlant amb ell, necessito la seva atenció constant i que em digui que m'estima i el que significo per ell. En ocasions penso que no l'omplo i que no li aporto gaire i m'agovia pensar que altres persones el fan o l'han fet sentir millor que jo o que l'han o el fan més feliç, a més a més he sentit gelos d'amigues seves o conegudes. M'agrada saber que fa i deixa de fer i també amb qui es relaciona.
M'agradaria saber si realment el que em passa és que tinc dependència, i en el cas de ser així, que em pogueu donar alguns consells que m'ajudin a gestionar les meves emocions per no fer-me mal a mi i tampoc fer mal a la meva parella, ja que no em vull convertir en una persona tòxica.
Moltes gràcies
Laia Sala

Hola!
Quan estem en una relació de parella és natural que busquem estones d'intimitat amb la nostra parella i que intentem reservar-li força espai en el nostre temps. De totes maneres també et diré que és molt bonic que la teva parella tingui vida més enllà de tu. Si us tanqueu l'un amb l'altre és probable que aquest amor s'acabi asfixiant. És molt positiu que tingui aficions i amistats diferents ja que enriqueixen la relació (teniu temes de conversa, pot trobar-te a faltar, pot tenir més ganes de passar estones amb tu o de compartir-ho amb tu...).
Una relació en què dos persones es converteixen en 1, no acaba funcionant.... És a dir, si 1+1=1 Malament!
Millor si 1+1=3 (tu, jo i la relació).
Per tant, busca el teu espai fora de la relació, quedar amb altres amistats, practicar algun esport.... Què feies abans d'estar amb ell? Què t'agradava fer? Com passaves el temps lliure? Així possiblement el teu cap s'entretindrà amb informació nova que evitarà que et centris únicament en la teva parella ;)
El nostre cap necessita constantment estar actiu i pensar en coses, de manera que si el nostre dia a dia no l'hi aporta suficient, s'ho imagina! Per tant.... es fa paranoies, veu insinuacions on no n'hi ha, interpreta petits detalls o coincidències com a senyals inequívoques que alguna cosa no funciona.... I aquí apareix la toxicitat, no trobes?