una bona historia de mentides
Us escric per demanar-vos consell sobre com tractar amb els pares, però en un tema bastant concret. Normalment em porto molt bé amb els meus pares, però resulta que els pares de la meva nòvia no son tan "moderns" i això ha comportat que menteixi als meus també, i estem ficades en un bon embolic. Us ho explico des del principi:
Resulta que la meva novia i jo ens vam conèixer via twitter, ja que ens seguíem mútuament i ens agradava la mateixa música. No us explicaré tota aquesta històra ja que aquesta no és una consulta de sexualitat, sinó de psicologia. El cas és que ella és de Galicia, cosa que ja podíem preveure que ens portaria alguns problemes. No em sortiu amb els temes de que potser es un violador, perquè parlem per skype i és una persona de veritat.
En un principi semblava que tot sortiria bé: vam quedar que hi aniria jo i que més tard vindria ella. Però quan ja semblava que teniem els meus pares convençuts, els seus s'hi van oposar completament. Us ho explico: els seus pares són homòfobs i sospitaven que erem més que amigues (de fet, als meus pares també els hem dit que només sóm amigues, però sospiten que hi ha alguna cosa més, ja que ja vaig "sortir de l'armari" i totes aquestes parides - perdoneu-me l'expresió).
Vam pensar (després de proposar moltes idees diferents) que podríem instal·lar-nos en una pensió que havia trobat ella, mentre els seus pares pensessin que estava a casa una amiga, i passar una setmana d'aquesta manera. Més tard, ens va sortir un altre problema: els meus pares volien fer skype amb els seus. MEC! Doncs resulta que la meva nòvia els ha trucat i han parlat ella fent veure que era la seva mare. I HA COLAT! Semblava que tot estava solucionat... i la seva mare ho ha descobert tot. Ha trobat un full on ella havia apuntat les pensions que havia trobat, i l'ha castigat. Diu que no vol que parlem més, però obviament no ho farem!
El cas és que, mentre no se'ns acut res més a fer per enganyar a més gent i embolicar més la troca, he pensat en buscar l'opinió d'un adult. Encara que m'espero la resposta. "La vostra actitud és molt inmadura" "És perillós" "Els vostres pares només volen protegir-vos". Però, és just que no ens poguem veure només perquè els seus pares no accepten que la seva filla tingui una relació amb una altra noia? (Apunto que totes les despeses les paguem nosaltres, per tant, si col·laboressin, tot sería més fàcil i més segur)
Però el que us demano és ajuda sobre què fer amb els meus pares: els hi explico tot? ho entendran? hauriem de seguir mentint? a qui puc demanar ajuda? Doncs això, que he pensat que necessitava un adult.
Per cert, quan tot això acabi crec que n'escriuré un llibre.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Carai quines aventures! Potser sí que caldrà que escriguis un llibre amb tantes situacions fallides!
A veure, anem a pams, primer de tot gràcies per utilitzar el consultori.
En segon lloc, en relació amb els teus pares, no pots deixar que la relació que té la teva nòvia amb els seus, afecti la teva, no creus? Si als teus pares normalment els hi has explicat tot, per què ara no ho hauries de fer? Utilitza aquesta confiança que us teniu per tal que t'ajudin i no te'ls posis en contra. Si els amagues coses, és normal que al final desconfiin de tu i que no acceptin aquestes propostes. Així que jo et diria que primerament els hi expliquis tot (encara que potser et castiguin o s'enfadin) però serà millor per tots.
Finalment, per aconseguir veure'us amb la teva nòvia, potser hauràs de deixar que siguin els teus pares qui parlin amb els seus. Per què no vau deixar que parléssin? Segurament els teus pares poden tranquil·litzar molt als pares de la teva nòvia, els poden explicar com se senten i els poden ajudar a acceptar que us veigueu.
Una altra opció seria que una de les dues famílies viatgi a prop de l'altra i mentre esteu de vacances us trobeu alguna tarda o passeu juntes un parell de dies (sé que no és el mateix que estar tota la setmana juntes, però és millor que res, no?). Parla amb els teus pares i entre tots busqueu una solució. Pacteu alguna solució entre tots, on tots hi sortiu guanyant, ni que sigui una miqueta.
Una abraçada i gràcies per confiança!
www.consultajove.cat