Alcohol
Hola, tinc un gran dubte sobre l'alcohol, no se si es tan perjudicial com diu la gent o en realitat es inofenciu, jo no vull que per culpa d'aquesta "droga", els meus amics i/o jo, tinguesim problemes de grans com el de fetge o perdua de neurones, etc. Magradaria saber fins quan dura aquestes ganes de beure fins emborratxar-se o fins quan dura aquestes ganes de beure i passar-so be. ja que vull que arribi prompte aquesta edad i que per fi parin de emboratxar-se.
Elena Crespi

Hola Rocket_One,
Doncs el que demanes és molt interessant. T'explico: no és que arribi una edat en la que tens necessitat de beure alcohol. Senzillament, com que l'entorn ho fa, molts adolescents es deixen influir i ho fan. Però molts d'altres no.
Esperem que tu siguis dels adolescents que no es deixen influir i fer-ho.
Realment és molt perjudicial per la salut i, a més, hi ha un altre dany que no has anomenat: cp, que mentre s'està borratxo s'alteren les capacitats mentals, no se solen prendre decisions responsables i això pot fer que es facin coses de les quals te'n puguis arrepentir després. Per exemple: conduir begut (amb el risc de tenir un accident), tenir relacions sexuals sense pensar-ho del tot (i això comporta que realment no estàs prenent tu la decisió), tenir relacions sexuals desprotegides (amb el risc d'un embaràs no desitjat i de contraure una infecció de transmissió sexual...) i moltes d'altres coses que són realment perilloses.
Per tant, sempre recomanem no beure o beure amb moderació, mai fins a arribar a una borratxera ja que llavors perdràs el controli deixaràs de ser tu qui pren les decisions i, a més, perjudiques la teva salut mental i física.
Per tant, el més important es valorar quins són els motius que realment tindries per beure. Ja que una persona sho pot passar d'allò més bé, inclús més, siés conscient del que fa i gaudeix de tot el que li passa en plenes facultats.
Ànims i espero que siguis dels que no es deixen influir per l'entorn!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat