ajuda siusplau! puc estar embarassada?
Hola, necessito ajuda... Fa més d'un mes vaig començar amb el meu novio, i fins ahir no vam tenir relacions sexuals. L'unic que feiem era masturbació i 'peting' amb roba. Ahir li vaig dir que em veia segura amb ell i preparada, i finalment ho vam acabant fent (era el meu primer cop). Quan vam acabar el condó no gotejava ni res. El cas es que avui fa 10 dies que m'havia de venir la recla, i no em ve. Estic preocupada. Fa uns dies em feien molt mal els ovaris i les tetes, i me les noto una mica més grans. No se si puc estar exagerant o qué, pero estic preocupada per si puc estar embarassada o algo... I no els hi vull dir als meus pares. Tinc 16 anys.
Elena Crespi

Laurie,
si vau utilitzar preservatiu i vau comprovar que estigués bé després, ho vau fer tot molt bé. En principi no hi ha d'haver risc.
Si portes un retard et demanaria diria:
-normalment ets MOLT puntual? mai tens cap retard?
-També comentar-te que, si estàs nerviosa, pendent de que et vingui la regla i tot plegat... pot ser que això mateix la retardi però pel que ens comentes, vau prendre les mesures necessàries... per tant, ho vau fer molt bé.
Si veus que la regla no ve, et recomano que vagis a la tarda jove del teu centre d'atenció primària on t'atendran sense cap mena de problema i de manera confidencial.
Una abraçada!
Julia! doncs ja estàs fent tot el possible!
Et recomanaria que utilitzaessis un enduridor d'ungles perquè creixin més fortes! però ets molt valenta i ja fas tot el possible!
Tamb´epots buscar alguna cosa que t'ajudi a relaxa-rte just quan tinguis la temptació!
Ànims! jo ho he aconseguit (també me les mossegava) sigues valenta i persistent!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.iesp.cat