Obsessionada
Hola, tinc un problema des de fa moltíssim i ja m'està trastornant massa.
El meu cos, és fatigòs. Medeixo 1'70 i peso 50kg. El problema és que el meu cos m'ha anat acomplexat més i més a mesura que han anat passant els anys.
Jo fa dos o tres anyets, feia natació i com jo sempre he sigut un palet, em preguntaven si era anorèxica i jo responia que no, a partir de quan feia natació, vaig començar a odiar el meu cos.
Ara tinc parella i la meva parella té uns gustos massa peculiars, sempre em diu que li agraden les ties que semblen pràcticament anorèxiques i jo sóc bastant primeta, tot i que no TANT, però sempre he volgut tenir més cos per sentir-me més agust amb mi mateixa, què puc fer per pujar de massa o pes?
Sara Bujalance

Hola Zalduu! Per mirar de mantenir un bon pes és necessari que mengis de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), suficient (no et quedis amb gana), i repartit en 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda), si vols fes ressopó també, prenent un got de llet amb unes galetes, per exemple, abans d'anar a dormir. Tot i voler engreixar, procura no abusar d'aliments com la bolleria, l'embotit, etc. perquè et podries trobar que continues sense engreixar i, en canvi, apareixen problemes de colesterol, per exemple. També és important que vagis al teu metge i li comentis la preocupació que tens, ell/a valorarà el teu estat de salut i t'aconsellarà. I, molt important, passa dels comentaris que els altres facin del teu cos, el teu cos és cosa teva i només t'has de preocupar de que estigui sà. No permetis que cap amic o parella determini com ha de ser el teu cos. Els teus amics i parella t'han d'acceptar i respectar tal i com ets, i no t'han de valorar només pel físic, sinó que t'han de valorar pel conjunt de la persona que ets. Molts petons!!