Amics
Hola!
Resulta que aquest any faig 2n de Batx, la classe que tinc ara ens la van "juntar" al començament de l'any passat. Ens portem tots entre tots bé i jo a més sóc conegut a les altres 2 classes de 2n. Com a totes les classes es formen grupets i jo em faig més amb uns en concret. La majoria d'ells vénen d'un altre cole i a la vegada també em faig amb la majoria dels del altre cole, que estan repartits en les altres classes. El que passa és que la gran majoria per no dir tots fan algun esport i justament són ells mateixos i els d'algun altre cole, que també els conec. Resumint, jo tinc confiança amb no més de 4 o 5, i em junto amb ells i els seus amics.
També s'ha de dir que tinc un grup amb la majoria noies, però acabem quedant elles i jo, cosa que no està malament però també vull quedar amb nois.
El problema és que quan anem de festa van ells i jo, és a dir, estic de mig "acoblat", perquè ells ja els està bé que vingui perquè em coneixen i parlem i tal, però a vegades alguns se'n van i em deixen de banda o queden per ells sols sense dir-m'ho a mi i jo penso que és normal perquè fa molts més anys que es coneixen. A part que quan es fan fotos, es fan fotos de 2 en 2, o en grupets de 3 i no sé com m'ho faig però surto a ben poques... Llavors arribaria a la conclusió de que no tinc amics, però no és cert, perquè em faig amb tothom, però aquest passat estiu només he quedat amb aquests 4 i un altre grup de noies, i algun dia amb algú per separat però no més de 3 vegades, però al ser noi vull tenir un grup de amics nois també, el que passa és que ells ja tenen un grup més "prioritari" i em dóna la sensació que em quedo sol...
És normal? Què puc fer?
InterPersonal

Hola Pooooooooooool. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
És absolutament normal el què expliques, i més a la teva edat, en la que hi ha molts canvis d'ambients i de grups propis de quan estudies. Tu mateix dius que no tens problemes per conèixer noves amistats i per relacionar-te amb les persones en general. Per tant, no hi pateixis. Segur que quan hagis compartit amb ells alguns moments més tant d'estudi com de "festa" deixaràs de tenir aquesta sensació com d'acoblat o afegit que tu comentes. A més, això de tenir diferents grups d'amistats està molt bé, ja que et dóna la possibilitat de conèixer gent diversa, t'obre la ment i això és molt enriquidor. Confia en tu, segur que tot anirà bé.
Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa