Ficar els dits. Exagero masa?
Tinc 16 anys, es el primer xicot que tinc i m'agrada moltisim. No vull entrar en detalls però jo tinc les defenses baixes i sóc propensa a agafar cualsevol refredat, virus, etc. I el meu xicot ja m'ha proposat algun cop "ficar-me els dits". Primer, jo no entenc quin interes pot tenir ell en aixó i després em fa por. Per molt netes que tingui les mans, per curtes que tingui les ungles... Tinc la sensasió de que em fará mal o em pasará algo. Potser exagero masa? Es que a sobre no seria amb les mans recent rentades, no ens veiem un a casa de l'altre i sempre es toca coses sense voler i hi ha "bixus" per tot arreu... Potser si que em fa ilusió que "estigui dins de mi" pero tinc por, em fa vergonya i apart amb les defenses baixes...
Amb els meus pares no vull parlar d'aixo, i tampoc amb la ginecologa o els metges ja que sempre acabo acompanyada per la mare i m'acaba posant histerica perqué només parla ella...
Pero... seria dolent per mi que em poses els dits dintre? No em fará mal? No agafaré algo? Que podria fer perqué m ho pogues fer sense que em pasi res? Ajuda...
IESP

Hola EsquirolBlau!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
En primer lloc, dir-te que no has de fer res que tu no vulguis! En temes de sexualitat això és molt important, ja que cadascú de nosaltres té un ritme diferent.
Pel que fa a introduir els dits, sempre és millor que la persona s'hagi rentat abans les mans. No és una pràctica perillosa, però sempre és millor estar nets (al llarg del dia toquem moltes coses). Pots portar tovalloletes humides que serveixen per rentar-se quan no tenim aigua/sabó.
Una altra cosa que pots fer és, tu sols, provar d'introduir els dits a la teva vagina, per saber com és la sensació i si t'agrada.
Però recorda que TU esculls si vols arribar a aquest nivell d'intimitat amb el teu xicot o no! Com més sincera siguis en això, millor et sentiràs amb tu mateixa segur :)
També hem de tenir en compte
Respecte a la teva pregunta
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat