preocupacions
Doncs habeure vui que la consulta sigui totalment anònima: Tinc vastants dubtes, ja porto uns cuants mesos amb un noi, li tinc molta confiança pero crec li tinc pànic al sexe. Tinc por de que no surti be de que no li agradi, de que cuan es baixi els pantalons em posi a plorar. Estic agoviada perque ns si ho vui fer per que la gent m'esta preguntant tot el dia sobre si ho hem fet i cuan els i dic que no posen cara d'espant... per por a que ell es cansi de mi per k es mes gran (que no crec per k se k ens estimem molt) Després tmb tinc mes dubtes els i auira d'explicar als meus pares? I si no m'entres? I si el condó es trenques i em quedes embaraçada? I com m'haig de depilar per k jo no vui ? Amb quina postura? Em fara molt de mal?.... buf tinc una infinitaT de dubtes gràcies adolescents ;) i no vui k ho llegeixi gaire gent TT... BUE
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte a totes les teves preguntes tinc una resposta clara: si tu no et sents preparada per tenir relacions sexuals, NO cal que les tinguis!
La gent pregunta perquè som més "xafarderos" del que ens agrada reconèixer, i si posen cares t'hauria de ser igual: cada persona viu la seva sexualitat com vol. A més, potser aquests que pregunten tenen més dubtes i pors que tu! (sol passar...)
Parla-ho amb la teva parella, perquè potser ell no té cap pressa i t'estàs amoinant només per les altres persones. Quan arribi el moment de tenir relacions, tu mateixa ja ho veuràs :)
I recorda que tenir relacions no vol dir automàticament penetració, això pot venir més endavant. Primer vindrien les caricies, els petons, veure el cos de l'altre.... Pas a pas ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat