Vergonya per parlar
Hola! Com anem?
Bé, doncs el cas que us volia exposar és que jo sóc una noia molt riallera, xerraire i bastant extrovertida. La gent em diu que sóc autèntica i que els hi caic bastant bé. Tinc enemics, com tothom, però no m'importen. La qüestió és que, encara que quan estic amb els amics sóc alegre i simpàtica, quan estic a les festes i veig un noi que m'interessa, em quedo bloquejada.
Per exemple, ahir dissabte vaig surtir de festa, i hi ha un noi que m'interessa. No l'acabo de conèixer molt bé, i mai hem parlat directament, però és amic d'un amic i a vegades hem coincidit quan quedàvem. No sé, m'agradaria ni que sigui coneixe'l i parlar amb ell. El cas és que ahir a la nit, un amic seu estava amb una miga meua i vaig pensar que podia anar a parlar amb ell sobre si l'havien vist i no sé, començar a parlar, però al final em vaig tirar atràs perquè tenia algo de vergonya.
Em podrieu dir alguns trucs per començar a parlar amb ell? No vull anar massa directa tampoc.
Merci!
IESP

Hola Coco!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que és bastant normal que et tallis més quan estàs amb la persona que t'agrada! És un dels efectes típics! :)
No cal que et forcis, ja que el coneixes de fa poquet i encara no has pogut parlar. Segurament amb els dies cada cop et sents més confiada, i a mesura d'anar xerrant amb ell t'aniràs sentint més relaxada. Tot és acostumar-se!
Per començar a parlar amb ell, intenta que no sigui via Facebook/WhatsApp, ja que sinó després encara fa més vergonya cara a cara! Potser pots aprofitar algun event o festa que sàpigues que va, i pots parlar de qualsevol tema! Com més natural siguis, millor et sentiràs :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat