ENAMORADA?
Bones!
Conec a un noi des de fa uns 4 anys perquè anem al mateix club d'esqui de fons. Des del moment que ens vam coneixer ens vam fer molt amics i sempre estavem junts fent-nos bromes i divertir-nos. Tots els altres amics sempre ens deien que estavam fets l'un per l'altre i va ser al cap d'un any de coneixel (teniem 12 o 13 anys) que em vaig adonar que m'agradava. Pero sempre m'ho vaig callar perque a part de que no em sentia preparada per una relació, no volia espatllar la relació d'amistat i de ''tonteig'' que tant m'encantava. Mentres em van agradar més nois de l'escola i del meu poble pero no sentia res tant fort com amb ell. Llavors va ser quan fa gairebé un any (l'hivern passat) que ja tenia els meus 14 anys que vaig decidir que no podia més, no podia continuar amb el silenci i amb la por de perdre-ho tot. Vaig enviar-li un missatge al movil dient-li el que sentia. Ell em va dir que sentia el mateix. Es veu que també tenia por de trencar la nostra relació d'abans i aquestes coses. Va ser quan va passar lo inesperat, ens vam liar un cop i despres vam deixar d'estar com abans. Parlavam amb vergonya i forsadament i no semblavam parella ni res. Ell va dir que no podia més i ho vam deixar estar. Ho vaig passar molt malament. Pero fa un mes (ara ja tinc 15 anys) ens vam trobar a una festa de la pobla de llitet i com anavam molt borraxos doncs vam acabar liantnos molts cops i dient-nos a la cara tot el que sentiem i el que pensavem del altre. Jo estava convençuda de que amb l'estiu l'havia olvidat pero tot va fer un gir de 360 graus. Em va demanar de sortir un altre cop que segur que sortiria bé aquesta vegada pero jo li vaig dir que no, que estan borraxos no eram nosaltres i que no podia funcionar. Apart de que ell es molt sec i molt vergonyos i jo necesito a una persona carinyosa i que no tingui vergonya. Pero esque un no decideix de qui enamorar-se... esque no sabem estar junts ni tampoc separats i estic molt desesperada. Fa tants anys que l'estimo... pero mai m'obra per whatsapp i sento que no es preocupa per mi.
Perdó pel text tant graaaaaaaaaan, pero penso que sense saber la història no es pot opinar. Tinc dues preguntes.
- Es aquest el sentiment que tothom parla d'estar enamorat?
- Què puc fer perquè la nostra relació funcioni i perquè em faci una mica més de cas...?
Gràcies pel temps que meu dedicat.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
Cada persona viu l'enamorament d'una manera però pel que ens expliques sembla que sí que estàs enamorada.
Per a que una relació funcioni hi ha unes regles que no poden fallar, però no depenen exclusivament de tu, les regles són:
- Els dos membres de la parella han de tenir un espai individual i un espai de parella.
- Si compres un iogurt de plàtan no pots pretendre que acabi sent de maduixa, sempre serà de plàtan. Això què significa? Cap dels dos pot pretendre canviar a l'altre!
- Heu de parlar des del que sentiu, si per a tu és vital i d'importància bàsica que t'obri chat al whatsapp fes-li saber, no esperis que ell ho endevini.
Gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada ben forta!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat