DUBTES SEXUALS
Hola,
tinc 15 anys i m'agradaria que responguessiu alguns dubtes:
1r: que es i on està el clitoris? I per estimularlo que s'ha de fer, una masturbació interna o externa?
2n: es normal que als 15 anys no he estat enamorada de ningú ni he tingut una relació? El cas es que veig noies molt mes petites que han viscut aquestes experiències.
3a: es perd la virginitat per posar-se un tampó o masturbarse?
4a:si no em puc ficar un tampó pot passar-me el mateix amb el penis?
Moltes gracies!!
Quina sort que hi hagin pagines com aquestes!
IESP

Hola lady137!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. El clítoris té una part interna (que no la podem veure) i externa que es troba on s'uneixen els llavis de la vulva (a la part superior).És un òrgan molt erògen i sensible!
2. Sí, cada persona viu la sexualitat i l'amor al seu ritme! Potser encara no has conegut a ningú que et cridi l'atenció... Ja arribarà! :)
3. No, la virginitat és un concepte cultural: Es perd amb la primera relació amb penetració. Com veus, és una mica absurd, perquè si una noia és homosexual i mai té relacions amb nois, tècnicament mai perdria la virginitat...!
4. Si una noia no pot introduïr un tampó que és molt prim i petit, segurament un penis li costarà molt més! Per posar-se el tampó cal pràctica i conèixer els propis genitals (per exemple, mirant-los en un mirallet!)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat