Ànims!
Últimament estic molt depressiu, no somric mai i tinc l'autoestima pel terres. Normalment a l'institut sóc un noi de 9 i 10 i últimament estic baixant a 5 i 6. Crec que aixó és perquè últimament em sento sol. M'ha vingut varies vegades la tutora a preguntar-me si estava bé, la veritat no me atrevit a dir-li aixó. Als meus companys em deixen de banda i ho entenc, estic últimament molt negatiu. A més a més, no dormo mai, em costa molt poder agafar el son i fa poc que han obert un bar musical on fins les 4h de la nit cada dia pots sentir música. Els meus pares també em veuen extrany, però també els hi dic que estic bé.
L'únic moment on veritablement em sento bé es quan vaig a la coral, allà estic acompanya't i m'ho passo molt bé.
No sé que fer, m'estic començant a desagradar més a mi mateix.
Ajudaa!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Em dius que et sents sol, però la teva professora d'ha demanat si estaves bé, els teus companys es preocupen per tu i els teus pares també et veuen estrany. Per què no els expliques què et passa? Si no ens acostumem a parlar amb la gent del nostre entorn, que ens estimen i es preocupen per nosaltres, difícilment podrem avançar.
Quan algú del nostre voltant ens veu diferent, ens pregunta què ens passa i no rep cap resposta, pot pensar que no li tenim prou confiança per explicar-li. Això fa que ell s'allunyi de nosaltres, fent que nosaltres ens sentim cada cop més sols. És un cercle viciós molt freqüent i molt destructiu. Tu tens les armes per trencar-lo!
També em dius que no somrius mai, però que amb la coral sí que et sents a gust, oi? Busca altres moments del dia on també et sentis bé, veuràs que n'hi ha més dels que et penses!
Crec que la clau que t'ajudarà a desencallar tota aquesta situació és la sinceritat. Explica com et sents, desfoga't i deixa que la teva gent t'ajudi. Veuràs com et sentiràs molt millor!
Una abraçada
www.consultajove.cat