Esfínters
Bones! Sóc una noia de 19 anys i estic una mica preocupada.
Porto masturbant-me des de fa molts anys (vaig començar bastant petita) i no ho faig introduint-me els dits, sino fent força pressió sobre el clítoris quan estic estirada de panxa avall.
Últimament (farà cosa d'un parell d'anys) noto que em costa controlar l'esfínter urinari... M'explico. Quan ric molt o quan em sento molt bé (tipus quan tinc un orgasme amb el meu nòvio o quan em poso davant del radiador quan tinc molt de fred) em relaxo molt, em descontrolo i se m'escapa pipí.
Sempre vaig amb salvaslip però és molt molest haver d'estar controlan't-ho sempre.
Nosé què fer ni a qui acudir (lo òptim seria anar al metge però abans de passar per aquesta situació desagradable m'agradaria saber si te relació la masturbació i aquest problema que tinc).
IESP

Hola Laura,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, gràcies per la confiança que mostres al explicar-nos la teva situació, gràcies!
Responent la teva consulta, probablement no té molt a veure la forma en la que et masturbes i la falta de control de l'orina.
Tens 19 anys, ets molt jove i per tant, creiem que pot anar més relacionat amb una hipotonicitat del sòl pelvià. El sòl pelvià és tota la musculatura que envolta els genitals, és el periné. Quan aquesta musculatura està fluixa el pipi s'escapa.
El que podries fer és buscar una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià i que avaluï la teva situació en concret. Aquest professional et podrà dir quin és el tractament a seguir i ho podreu treballar.
A l'IESP hi treballa la Iraia Lekue, i ella porta casos semblants al teu, si vols demanar informació pots entrar a la web www.iesp.cat o trucar al telèfon de contacte que hi ha a la pàgina web i demanar informació sobre el ser sevrei.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL