help :)
Holaa, soc una noia de 16 anys medeixo 1,75 i peso 74 kilos magradaria perdre pes i he intentat fer dieta pero no m'agrada la verdura i la fruita no tota. Estic fen 1 de batx i tinc mases deures i examens i no tinc temps per anar al gym, pero quan en tinc i vaig i mi paso hores. em podries recomanar alguna dieta? o que puc fer per aprimar-me?
Sara Bujalance

Hola martonaa! El teu pes està bé, així que en realitat no has d'aprimar res, pots estar tranquil·la respecte a això. De totes maneres, la manera d'assegurar-se un bon pes passa per menjar equiibrat, que inclou verdures i fruites a diari, i també fer esport de manera habitual. Tot i que facis moltes hores d'esport el dia que en fas, no serveix de gaire si no ho vas fent de manera freqüent. La clau està en ser constant en uns bons hàbits alimentaris i la pràctica d'esport. Sé que canviar els hàbits no és fàcil, i requereix una miqueta d'esforç i constància. A més, acostumar-se a menjar aliments que no agraden també costa. Però pensa que fer un esforç a l'inici és una inversió molt gran en salut i control saludable del pes, així que animat a provar de menjar més fruites i verdures i a trobar un foradet a l'agenda per fer esport, no cal que t'apuntis a cap lloc, si surts en bici o a còrrer ja val, per exemple. Es calcula que necessitem al voltant de 3-4 setmanes per adquirir nous hàbits, així que fes un esforç durant unes setmanes i després ho faràs sense adonar-te'n. Pel que fa a la dieta, només cal que et basis en les recomanacions de la piràmide alimentària, ja que és la única manera realment efectiva de mantenir un bon pes. Aquí la tens:
MOlts petons!!