Gorda?
HOla!
Des de fa temps em sento gorda. Em miro al mirall i no em veig bé. Em peso uns 3 cops al dia i no menjo gaire. Intento no saltarme cap àpat, però menjo molt menys i no em menjo L'entrepà a l'hora del pati.
Medeixo 1,58 i peso uns 49,7 quilos. Faig molt esport però per mes que ho intento em veig gorda però la resta no ho veu així. Se que tinc una obssessió però esk no puc parar de pensar en això.
Estic bé? O estic gorda?
Moltes gràcies
Sara Bujalance

Hola! Estàs prima, així que treu-te del cap aquesta obsessió, ja que el teu problema no està en el cos (el teu cos està bé), sinó que està en la forma en com et veus tu a tu mateixa, o sigui, és un problema d'autopercepió, per això els altres et diuen que estàs be, perquè ells sí et veuen tal i com ets. La forma d'arreglar això no és menjant menys, al contrari! Com menys mengis més gran es farà l'obsessió i el malestar. A més, la única manera de mantenir un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com diu la piràmide alimentària), i sense saltar-se cap àpat, així que no tornis a llençar l'entrepà. De fet, menjar poc a mig/llarg termini fa engreixar perquè el cos "s'espanta" de rebre poc aliment i aprèn a engreixar per tal de tenir reserves d'energia. El que has de fer per sentir-te bé amb tu mateixa és valorar-te de forma positiva (fes-te una llista de les coses que t'agraden de tu, pots demanar ajuda a amics i familiars), donar-te permís per equivocar-te com tothom, i acceptar-te tal i com ets (recorda que el pes i el cos depenen també d'un factor genètic que no podem canviar, el que sovint anomenem constitució), i rodejat de gent que et faci sentir bé. Parlar amb la teva gent de confiança sobre com et sents i les teves preocupacions també t'ajudarà a sentir-te bé, així que no et quedis a dintre les preocupacions i busca suport en la gent que t'estima. Molts petons!!