bnes
el meu problema es principalment que soc molt lletja,i aixo em preocupa perque tinc ganes d'estar amb algu o almenys liar-me, nose, sentirme estimada per algu, pero es com si la gent s'espantes de mi per com soc fisicament i no em vulguessin coneixer els nois ni res. El meu grau de lletgesa es molt alt i es impossible que ningu se senti atret per mi. Com faig per estar be amb mi mateixa i se'm passin aquestes ganes irracionals d'estar amb un noi?
el segon "problema" es que hi han un nen a la meva classe que no som gaire amics pero ell li agrada molt fer broma, i com que soc tan fea a vegades se'n fot (en conya, no es bullying ni res d'aixo) de la meva cara i tal, se'n riu de mi, m'imita i aixo.. la veritat es que em diu coses en conya i es pensaque no m'afecta pero cada vegada m'afecta mes i veig mes dificil cada cop acceptar-me a mi mateixa perque en ell vec reflectit el que la gent pensa de mi quan em veu, sempre li dic que pari i m'enfado amb ell pero sempre hi torna, ell no enten que em fa mal, perque a ningu li faria mal es una tonteria.. pero es que jo soc hipersensible a les critiques per petites que isguin.. i tot m'afecta. Llavors no tinc ganes de tornar al cole perque se que tornare a plorar pel que em dira.. i soc incapaç de no estar deprimida
Que puc fer per ignorar el meu fisic i tenir una vida normal?
Em fa por el fet de que em quedare sola per sempre.. com puc fer per acceptar-ho i resignar-m'hi?
Gracies pel vostre temps i pel consultori en general
petons
InterPersonal

Hola Kakbesha,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per compartir-ho amb nosaltres.
Primer de tot hauries d'esborrar aquests comentaris sobre tu mateixa. No pots dir-te constantment que ets lletja perquè estic segura que no és veritat. La bellesa és molt subjectiva i canviant. Et posaré l'exemple de l'evolució de les supermodels perquè vegis que en cada època s'ha trobat atractiu un tipus de dona (malauradament les dones som les que més hem patit aquesta obsessió per la bellesa). La Marilyn Monroe era el prototip de bellesa dels anys 50, però als anys 60 va aparèixer l'Audrey Hepburn que era morena, primeta i sense corbes. La passarel·la dels anys 90 va començar amb supermodels amb molt de pit i moltes curves, però va aparèixer la Kate Moss (que va arrassar perquè era diferent). Actualment, estan triomfant aquelles models que no segueixen els "estàndars" com la Cara Delevigne, la Laura Wells de talles grans, o la Winnie Harlow amb la seva malaltia.
Per tant.... m'agradaria que et treguéssis aquesta idea del cap. Estic convençuda que hi ha moltes coses que et fan espectacular! Fes-ne una llista ;)
Per altra banda, crec que hauries de parar aquestes bromes. Per molt que tu diguis que són tonteries, si a tu t'afecten, deixen de ser bromes. I això ho heu de tenir molt clar tots. Diga-ho a aquest noi i si no et fa cas, a la tutora. Has de parar amb això, perquè t'està portant molt malestar i no és just. Si no et veus amb forces d'enfrontar-t'hi, explica-li a una amiga teva i que sigui ella qui pari els peus a aquest noi i qui ho expliqui a la professora. També pots parlar-ne amb els teus pares, veuràs com t'ajudaran.
No pots permetre que això continui. D'acord?
Espero haver-te ajudat una mica!
www.consultajove.cat