Gelosa i sense saber com actuar.
Hola, fa temps que hem sent-ho gelosa amb una amiga de la meva parella, en va costar, però al cap de un temps de veure que em seguia afectant, hem vaig atrevir a parlar-ne amb ell i explicar-li com em sentia quan anava amb ella i, tot i que ell diu que no m'haig de ficar així, que només és una amiga i que a qui vol és a mi, hem segueixo sentint així, crec que el motiu és perquè cada cop passa més tems amb ella per X motius que no amb mi, i sento que el coneix més ella ja que no pas jo. No se que fer, em vull deixar de sentir així i no se com. Si hem poguessis ajudar ho agrairia molt ja que no vull ser jo i aquest motiu el que acabi amb la relació, perquè no ho podre suportar gaire més i, tot i que se que després em penediré,si segueix així jo no crec que pugui seguir amb la relació degut els gelos que, apart de fer-me mal a mi, també li acavaran fent a ell a la llarga.
InterPersonal

Hola anònima,
Gràcies per escriure'ns i ser tan sincerta. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El cert és que la gelosia és un dels grans mals dins una relació de parella. Per una banda, la persona que se sent gelosa ho passa molt malament, se sent poc valorada i poc estimada. Per altra banda, l'altre membre de la parella pot arribar a sentir-se controlat o dins una relació molt exigent i asfixiant.
És important que aquest tema es posi sobre la taula, ho vas fer genial!
Ara és moment que tots dos treballeu per tal que aquest problema no acabi amb la relació. Seria molt interessant que tu anotessis en una llista què necessitaries per sentir-te "confiada". Cal que siguin coses concretes.
També us proposo un joc: penseu en alguna senyal secreta (que només conegueu vosaltres dos) per indicar-vos que la gelosia està apareixent. Així ell sabrà en quins moments tu et sents més malament i podrà actuar. També ell necessitarà un codi per dir-te que tot "va bé" i així tu tranquil·litzar-te.
Haureu de parlar-ne molt, perquè és l'única manera que podeu construir una relació de confiança.
Una abraçada bonica
www.consultajove.cat