pares pesats, ajuda!
Hola! Em dic Carla i tinc 15 anys.
La meva mare sempre em demana que aprovi totes les assignatures(com a maxim en supenc 2). Quan li demano que em compri algu em diu "aporva i ja to comprare". Porta un any i mig diguenme que em vol apuntar a clases de repas, i jo porto un any i mig diguenli que no vull, pero sempre mu recorda - em diu que he d'aprovar, que de gran no fare res, que m'haure de buscar la vida i no podre fer batxillerat, ni anar a la uni, ni res, jo en soc conscient de les meves notes, pero ella es es deu pensar que soc retrasada pk no para de repetirmo, cosa que em fa sentir molt malament. A vegades quan m'enfado amb ella, quan em poso al llit per dormir, em poso a plorar pk em fa sentir molt malament, i aixo nomes a casa i molt poc; pero ahir a la nit em va pasar, i avui a l'insti tambe ma pasat, me pasat el pati tancada al lavabo ploran. A vegades penso que pasaria si mo digues encara més sovint, penso que podria acabar en una depresió i no és algu que m'agradi. Siusplau no em diguis que parli amb ella pk no em fara ni puto cas, pero m'estic desesperant i no se que fer. Gràcies:)
InterPersonal

Hola Carla!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Pel que expliques veiem que el que li preocupa a la teva mare és que ho aprovis tot per tal de que puguis passar de curs i estudiar allò que més t'agradi en un futur. Dius que anar a classes de repàs no vols, però què creus que podries fer per aprovar-ho tot? Potser el que necessites és establir unes rutines d'estudi més efectives que t'ajudin a aprovar aquestes dues assignatures que et queden penjades.
Per exemple, alguns consells que et podem donar per millorar el teu rendiment a l'hora d'estudiar són: estudia sempre al mateix lloc, has de buscar un lloc on no hi tinguis moltes distraccions (ordinador, mòbil, televisió) i puguis estar tranquil·la. Abans de començar a estudiar organitza't, fes-te un pla de treball. Llegeix detingudament el temari, subratlla allò que et sembli més important, fes-te esquemes i resums d'aquelles part més importants, entén el que estudies més que memoritzar com un "lloro". També és molt important descansar i dormir bé per rendir millor, no ho oblidis! Quan vegis que no t'entra res més, para, ves a donar una volta i t'hi tornes a posar.
Ja veuràs com seguint aquests petits consells millores les teves habilitats d'aprenentatge, i aconsegueixes aprovar-ho tot, ja no només per la teva mare sinó per tu mateixa, per la teva pròpia satisfacció. Si la teva mare veu el teu esforç segurament no t'estigui tan a sobre. Igualment, és important que li expliquis novament a la teva mare com et sents i el teu compromís ferm per millorar les teves notes.
Que vagi molt bé i molts èxits Carla!
Una abraçada,
Mariona Busto
www.consultajove.cat