Masses problemes
Hola .
Soc una persona molt tímida. Fa un any vaig perdre la meva millor amiga i encara que tinc molts amics necessito una amiga de veritat. Tinc por de que a la gent no li agradi com soc i per tant no ho mostro. Com que soc tímida no dic el que penso i sempre mantinc un somriure i faig veure que res no m'afecta però no es així. A mes hi ha amigues meves que tenen admiradors i jo no en tinc cap. Ja se que no soc preciosa, però elles tampoc ho son i jo que sempre intento ser simpàtica amb tothom i no pensar coses dolentes de ningú... em dol.
No m'agrada com soc i em passo dies imaginant-me com voldria que fos la meva vida, i tinc tota una historia montada. Miro molt el youtube i he pensat en fer un cana en anònim perquè no em vull trobar a gent per el carrer i que es riguin de mi. He pensat en disfressar-me i tot per ser "una altra persona" i ser com vull ser jo. Però no se que fer.
Ja se que no m'he explicat gens be però es una cosa que em costa explicar.
Gracies per escoltar-me (ho necessitava)
InterPersonal

Bon dia Ania 2002,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Dir-te que està molt bé això que has fet d'escriure'ns, encara que no ens plantegis cap pregunta. Que la gent ens escolti, explicar les coses que ens preocupen, és molt important i molt saludable per tots. Així, que tot i que ens expliques que ets una persona tímida que et costa explicar les coses que et preocupen, nosaltres t'animem a fer-ho de tant en tant, ja veuràs que t'aniràs sentint millor cada vegada que ho facis.
No ens demanes cap consell, però si ens ho permets, només et direm una cosa. És molt important estimar-se a un mateix per tal de poder-ho transmetre als altres, dius que ets una noia tímida, i que t'agradaria ser diferent en alguns aspectes. Evidentment, no podem canviar radicalment i ser algú qui no som, però sempre hi ha coses de la nostra personalitat, que si no ens agraden podem modelar, la timidesa, per exemple, es pot anar superant a poc a poc. Cada dia et pots marcar un petit repte, molt petit, i posar-lo en pràctica, ja veuràs que vas veient canvis!
L'important, com t'hem dit abans, és que t'estimis i que et valoris. Et proposo un exercici:
Un cop a la setmana mirat al mirall, busca una cosa de tu que t'agradi, alguna cosa del teu físic, ja sigui una cosa tan petit com una piga, una ungla, les pestanyes, el que sigui!! Fes-ho cada setmana, i no val repetir!! Un altre dia fes el mateix amb alguna cosa de la teva manera de ser: pensa en alguna cosa de la teva manera de ser que t'agradi, o en alguna cosa que hagis fet aquell dia de la que estiguis orgullosa de tu, fes-ho també un cop per setmana, i a l'igual que amb l'altre exercici, no es val repetir!!! Ja veuràs que t'anirà bé!!
Molts ànims!
www.consultajove.cat