Depilacio👍
Hola!! Tinc 14 anys i soc noia. Vull depilarme el pubis pero la meva mare diu que no i jo estic molt obsesionada. Amb gilette no m'agradaria ja que diuen que surten molt sovin i amb cera hem fa por que hem fasi mal i el láser es molt car.
Hem podrieu dir com depilarme i com convencer a la meva mare?
Moltisimes gracies!!
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Les maneres que tens per depilar-te el pubis són les que tu mateixa comentes:
1. Utilitzant una fulla d'afaitar: els avantatges de fer-ho així són que pots fer-ho tu mateixa a casa, sense l'ajuda de ningú, amb un mirallet anant en compte de no tallar-te. Inconvenients, que pots tallar-te i el pèl no s'arrenca, sinó que el tallaràs arran de pell. No trigarà massa dies a tornar-te a sortir pèl i quan comenci a créixer sortirà més fort i és probable que et piqui.
2. Cera: amb la cera arrencaràs el pèl d'arrel. Els avantatges són que el pèl trigarà més a sortir, i quan surt ho fa a poc a poc i cada cop més dèbil. Els inconvenients és que és més dolorós i els primers cops si no t'ho fa una altra persona, és bastant complicat i et pots fer mal. Pensa que la cera s'ha d'arrencar bé i requereix pràctica. Per tant, recomanem que si ho vols fer així, vagis a un centre d'estètica perquè t'ho pugui fer una persona especialitzada en depilació.
3. Làser: aquesta tècnica és la més efectiva. Tot i així, i com bé comentes és car i també pot fer cert mal.
Segurament la teva mare no entén per què vols depilar-te el pubis, potser si li expliques els teus motius pot comprendre't millor i donar-te un cop de mà per triar quina és la millor opció per a tu en aquests moments.
Recorda que no és obligatori depilar-se el pubis, és una decisió personal, i és important que cada persona el porti de la manera amb la qual se sent a gust i còmode.
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat