regla urgeeeent
Hola, fa poc, em va venir la regla, i ja mha vingut 2 cops pero fa uns dies mhavia de venir i no em va venir, (ja fa gairebe un mes) es normal?
Ja que he fet la consulta tb us voldria pregumtar que si es possible quedar enbarassada masturbantse, i tb que si els espermatozoides duren molt fora de "la persona"
Mercii petonets
IESP

Hola Mrom!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Durant el primer any de regla és normal que es produeixin certes irregularitats. Si no has mantingut relacions sexuals de risc, no hauries de patir. Vés apuntant-te cada cop que et ve, i de mica en mica s'hauria d'anar regulant. Si amb el temps veus que no, sempre us recomanem una visita el metge perquè pugui valorar-ho.
Pel que fa a la teva segona pregunta comentar-te que no pots quedar-te embarassada amb la masturbació. Perquè hi hagi embaràs els espermatozous han d'entrar dins de la teva vagina i fecundar un òvul. Els espermatozous poden arribar a viure aproximadament uns tres dies a l'interior de la vagina. Si es juga amb la masturbació mútua i l'ejaculació va a parar a les mans, és important que us netegeu bé les mans abans de tocar els teus genitals per tal d'evitar riscos.
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat