tema: Amigues
Hola! Bueno, tinc un problema, i es que ja fa un temps que estic separada amb les amigues, el cas es que erem 4 i ara s'han fet dues bandes. Tot va començar perque una d'elles m'insultava via WhatsApp i em deixava en ridicul davant la gent. Ella no se'n adonava, es pensava que tot era normal, i encara segeix sense adonarse'n avent-li dit. Els cas, es que avui ens han posat un video sobre el bullying a classe, i moltes coses de les que deien, per molt mala sort, ella me les feia. I quan s'ha acabat el video i la profe a di que el comentessim i tal doncs a saltat ella. A començat dient "Jo si em fessin aixo els contestaria" o "Els hi diria tot a la cara". El cas es que es mentida. Quan va passar tot aixo amb el whatsApp que va ser un dissabte, dilluns em venia com si res, (no era la primera vegada que m'ho feia) aixo ja va ser el punt final. I la noia es tant llesta, que despres anava preguntant a la gent que que em passava, no podia venir ella a preguntarmo? Donar la cara per tot el que va dir dissabte? No. Tenia que fer-se la victima i esque aveure, no. Jo vaig parlar amb ella, li vaig dir que em passava, i ostres, ja esque nose que fer, mentida, si que ho se, se que no he d'anar més amb ella, que es una manipuladora, perque gràcies a ella m'esta apartant de tothom, nose com s'ho fa, pero ho fa. Estic cansada, he parlat amb la meva tutora i amb els meus pares, em diuen que passi d'ella que es una mala influencia, pero no es tan facil. Es com que fa una bombolla i d'un dia per l'altre la gent em mira diferent. Jo no he fet res, estic segura. Necessito consell, moltes gràcies. I que s'apigeu que adolescents.cat esta super be, ho miro tots els dies, es nota l'esforç que feu. Gràcies i un petó a tot l'equip.
Anònima04
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Hauries d'estar orgullosa de com estàs gestionant la situació. Et felicito! Sé que no és fàcil i que pot arribar a ser dolorós. De totes maneres estàs fent els passos correctes: parlar amb ella i dir-li que et fa mal, parlar-ne a casa i també amb la teva tutora.
Si veus que aquesta noia no reacciona i et continua tractant igual, hauràs de separar-te del grup. Parla amb aquestes amigues i explica'ls la situació. Sé que pot ser dolorós allunyar-se d'elles, però si no et defensen... potser no són tan amigues, no creus?
Aprofita aquest moment per obrir-te a altres persones i relacionar-te amb gent de la classe, descobriràs gent molt interessant que desconeixies, ja veuràs!
Molts ànims! ;)
www.consultajove.cat