Dormir menys?
Hola bones,
Soc noi, tinc 17 anys i faig 1r de BAT. Resulta que jo ja dormo cada dia les 8 hores que tot adolescent haura de dormir, però tot i així, en algunes classes sempre m'agafa molta son i no puc estar concentrat més d'un minut seguit. Pensaràs que és normal en la nostra edat, ja que tenim classes a les 8:15 del matí d'uns estudis que no ens motiven del tot. Però no, no és tan normal perquè ho passo exageradament malament. Els professors noten que no m'aguanto i de tant en tant sento la sensació com si em caigués el cap, i en algunes classes ho passo fatal.
Quins trucs puc utilitzar per no adormir-me? Ja segueixo alguns dels consells publicats en alguns articles d'adolescents.cat (portar poca roba per passar fred, participar a classe, dutxar-me i rentar-me la cara amb aigua freda abans d'anar a l'insti...) però no sé què més fer.
Últimament em va molt bé menjar caramels mentol de tota la vida inclús durant les classes, però busco algun altre consell que em pugui ajudar. Hi ha caramels per no adormir-se? (per cert, no soc de cafès...)
Siusplau, no em contesteu que provi de dormir 9 hores... Sento que en el dia a dia ja no em queda més temps per estudiar i fer deures, apuro la tarda al màxim i mai tinc temps per dormir més d'aquestes 8 hores. :/
Moltes gràcieeees :D
Sara Bujalance

Hola! És important que a més de dormir la quantitat necessària d'hores, que ja ho fas, la qualitat de les hores de son també sigui bona. És a dir, és important que les hores que dormis, dormis bé. Procura dormir a una habitació en la que no hi hagi aparells electrònics (ni ordinador, ni TV, per exemple), i si n'hi han, apaga'ls una bona estona abans d'anar a dormir. Procura dormir sense cap llum ni soroll. Mira de no passar ni fred ni calor. I intenta també anar a dormir a la mateixa hora i aixecar-te també a la mateixa hora. Procura sopar una bona estona abans d'anar a dormir. No prenguis in coca-cola ni tés, ni cafè abans d'anar a dormir. Tampoc estudiis tot just abans d'anar a dormir (activa el cervell). I una dutxa abans d'anar a dormir també et pot ajudar a descansar. Pel matí pots prendre un té, si el cafè no t'agrada, per començar el matí.El que també és convenient que facis és que vagis al metge i li expliquis. El metge pot investigar a veure per quin motiu vas tan adormit i donar-te una solució. Molts petons!!