AJUDA NO SE QUE HE FET
Hola, m'agradaria que m'aconselleu,
a veure, desde el fa anys que ho passo malament, i mai dic res per que no vull causar problemas a ningu, es dificl d'explicar, han passat mases coses entremig i hi ha raons per les que no puc explicar a ningu que coneixo el que em pasa. El cas es que, l'altre dia, em va donar un bajón, depressió.. com ho volgueu dir. El que vaig fer i no entenc per que, es que, em vaig tallar. Encara pitjor és que, em va aliviar, aquest es el problema. Quan em donen bajons perdo el control, m'arrepenteixo de haver-me tallat, i tinc por de que la proxima vegada que em doni un bajón, em torni ha tallar per perdre el control i no se que fer. Ajuda si us plau.
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Els moments de tristesa o de "baixón" poden ser molt durs. Ens sentim sols i sovint ens embolcalla una sensació de solitud i foscor que no ens deixa pensar ni analitzar bé la realitat. Tallar-se no és la solució al problema, ja ho saps, perquè a més de fer-te mal als braços, també comporta haver d'amagar-ho als altres i això encara t'aïlla més...
Per tant:
1. Para de tallar-te! Quan estiguis en un moment baix pots escriure, cridar o pegar coixins.... hi ha moltes maneres d'alleugerir el dolor sense fer-te'n més. Recorda que aquestes estones tenen una durada finita, per tant, no duren sempre.
2. Comença a confiar en la gent del teu entorn. Explica'ls com estàs i escolta com estan ells. Comença per algun amic o amiga proper i t'adonaràs que és més fàcil del que et penses. A més, ells segur que t'agrairan que t'obris.
Una abraçada!
www.consultajove.cat