Tampons! Ajudaa
Hola adolesents! Tinc unes quantes preguntes per fer-vos:
1-com em puc posar un tampó sense que em fasi mal?
2- al posar-me el tampó em fa mal i no m'acaba de pujar,es a dir que no me'l puc posar be, em pots dir alguna causa del que em pot passar i perquè em fa mal i com puc solucionaru? Pot ser algo relacionat am l'himen?
3- he sentit ha dir que hi ha un tipus d'himen que te el forat molt petit i que això causa el no poder posar tampons, com puc saber si tinc aquest tipus d'himen?
Si, fossi el cas de que tinc aquest himen que he de fer??????
Ajuda sisplau!!!!!!
Graciessss, petons!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Et vaig responent:
1. Una manera que va molt bé és utilitzar un petit mirall per localitzar l'entrada de la vagina. També cal estar relaxada i en una postura adequada: per exemple, de "cuclilles" o amb una cama pujada a la tapa del water.
2. Segurament, a l'estar tensa, la teva musculatura de la vagina no està relaxada del tot, impedint que entri un tampó. Has de saber que la vagina és molt i molt flexible, i que el tamany d'un tampó és realment petit, per tant no cal tenir por.
3. Si et preocupa que l'himen tingui un forat massa petit, el que pots fer és comentar-ho amb un adult de confiança (la mare o el pare) i anar al metge, és l'únic lloc on t'ho poden veure, d'acord?
Segueix provant, ajudat d'un mirallet, i recorda que posar-se el tampó és molt habitual en la majoria de noies! :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat