ABC
Hola!
Fa molt temps que veig que cada dia que passa m'engreixo mes. Fa uns mesos que vaig anar a una dietista i em va fer una dieta sana i equilibrada el problema es que despres sempre m'entre gana i em poso a menjar tot el que trovo per casa. He pensat moltes vegades en vomitar pero si no ho faig es perque no magrada llençar el menjar. Em podrieu donar algun concell per que no em passi aixo de tenir la necessitat ne menjar molt de cop? No se si hi ha forma d'evitar-ho pero la meva autoestima cada dia que passa esta més vaixa.
Espero resposta graciees.
Sara Bujalance

Hola! La millor manera d'evitar "picotejar" o patir ansietat pel menjar és fer 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), de forma que vas menjant cada 3-4 hores aproximadament i així no dóna temps a que aparegui l'ansietat. També és important que els àpats siguin variats i que mengis suficient. Si menges massa poc o et quedes amb gana, al cap de poca estona tornaràs a tenir-ne i aleshores és habitual menjar fora d'hores i "picotejar". Si tot i així continues patint ansietat, aleshores serà bo parlar-ho amb el metge, ell/a et pot ajudar. I per millorar l'autoestima recorda que és molt important basar-la no només en el físic, sinó també en altres aspectes de nosaltres, com la personalitat i les coses que fem. Valorat positivament, donat permís per tenir defectes (com tohotm!), acceptat tal i com ets i rodejat de gent que et faci sentir bé. Molts petons!!