RETRAS DE LA REGLA 6 DIES
Hola, estic molt preocuoada. Es un tema amb el que m'obsesiono molt.
El 24 daquest mes mauria daver vingut la regla, i ja porto 6 dies de retras, dema fara 7.
Tinc 15 anys i parella estable. Tinc la regla irregular. Sempre ho fem amb condó pero fa una semana o aixi vem fer la marcha atras, igualment el preseminal i la ejaculacio la va fer a fora, osigui que no hi ha cap risc. Porto uns dies molt tensa i nerviosa per culpa de l'ambit familiar. I lo pitjor es que em fa mal la panxa igual que quan ma de venir desde fa dies! Que puc fer? Em preocupo moltisim i m'obsesiono, vull que em vingui ja! Tinc pensat danar al ginecoleg. Gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La marxa enrere no és un mètode anticonceptiu segur, de fet és una activitat de molt risc! L'ejaculació poden fer-la fora però el presseminal és impossible de controlar per tant, és impossible que la fes fora, més que res perquè és involuntària i no es pot controlar.
L'embaràs és una possibilitat, vàreu tenir sexe de risc. Si la regla ja t'ha vingut, procureu no fer-ho sense preservatiu per evitar-te aquest mal moment, i més si ets una persona que s'obsessiona amb aquest tema (tal i com ens dius). Si la regla encara no t'ha vingut, fes-te una prova d'embaràs per a sortir de dubtes i en funció als resultats, hauràs de prendre decisions.
Una abraçada i moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat