DESICIONS ESTUDIS...! AJUDA!
Hola,
ara al septembre començo 4t d'ESO i és quan et comences a encaminar, el cas es que de moment he triat el 4t tecnològic, perque em vull encaminar cap a alguna enginyeria o pilot d'avions i si les matemàtiques m'anessin bé canviaria tecnologia per biologia i geologia a Batxillerat per fer el cientific, criminologia o forense. Si les matemàtiques no m'anessin bé a 4t aniria al Batxillerat humanistic i faria o dret o periodisme.
El que no sé és si he fet bona desició a les optatives de 4t, no et condicionen per a Batxillerat però estic preocupat per la decisió i si no l'he fet podermeles apanyar al llarg de la meva carrera com a estudiant.
Si em puguessiu donar alguns consells per la meva situació i com afrontarla m'ajudarieu molt.
Moltes gràcies per la seva ajuda! Sou molt importants per nosaltres tot l'equip del consultori i ens solucioneu qualsevol dubte que estigui al vostre abast.
Gràcies
InterPersonal

Hola anonimus,
Moltes gràcies per les teves paraules, ens encanta saber que confieu en la nostra feina. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Pel que ens expliques, sembla que ho tens tot molt planificat i amb segones i terceres opcions i això és fantàstic. Tens tota la raó quan dius que les assignatures de 4rt no et condicionen per el batxillerat, per tant, no et preocupis.
Aprofita aquest any per veure si et sents còmode amb les assignatures que has triat, si t'agraden i si tens ganes de saber més del tema... això t'ajudarà a orientar-te de cara a batxillerat. També et suggerim que facis una tutoria individual amb el teu tutor de quart. Els tutors són les persones que acadèmicament més ens coneixen, i segurament ell t'orientarà millor en aquest tema. Confia en ell o ella!
i per altra banda, no t'avancis tant... ves pas per pas. Fes quart i gaudeix-lo descobrint quines assignatures són les que t'agraden i quan estiguis al tercer trimestre, comença a pensar en el batxillerat. Dóna't l'oportunitat de canviar d'opinió si és el que sents, d'acord?
Una abraçada i molt bon inici de curs!
www.consultajove.cat