Pes poc saludable
Sóc una noia que mesura 1'60 i pesa 70 kg. El cas és que jo abans pesava 55 kg. Però després del divorci dels meus pares i greus problemes a casa, vaig engreixar moltíssim en molt poc temps (uns 4 mesos o així) No sortia de casa i em refugiava en el menjar com a cònsol. Ara mateix emocionalment ja estic molt millor (tot i que segueixo tenint problemes, vaig cap a millor). Vaig cada dos setmanes a una psicòloga que m'ajuda molt.
En aquests moments menjo correctament i de forma sana. Ja no he tornat a engreixar. Però ara no sé com aprimar tots els kg que he guanyat. El meu pes no és sa. He perdut molta massa muscular i ja gairebé no tinc múscul. Em canso de seguida i em costa fins i tot portar la motxilla de l'institut. A sobre tinc escoliosi i necessito tenir un pes adequat, ja no només per estètica, sinó per salut.
Sobre l'alimentació ja menjo força bé i de forma equilibrada i responsable (perquè també he tingut èpoques que en desesperació recorria a deixar de menjar o intentar vomitar. Però ara he aprés que menjant bé em sento millor i no vull passar per més problemes, així que ja ni tant sols se m'acut fer coses com aquestes)
Però no sé com puc aprimar tots el que he guanyat. Com puc tornar a pesar aquells 55 kg. Sobretot tinc les cames molt grasses i a sobre m'ha sortit cel·lulitis (al cul i a les cames). Com puc perdre la cel·lulitis i aprimar les cames? També tinc panxa i unes tres estries a cada cantó de la cintura. Sort que són com blanques i es veuen poc. Però el pitjor és que tinc també grassa a l'esquena i fa molt lleig.
Jo ara em miro al mirall i em veig guapa. De cara crec que sóc mona i tinc el meu propi encant. Però el cos...el tinc lleig i és la realitat. Però no em desanimo. És una cosa que puc canviar!!
M'agradaria que em recomanessis algun tipus d'esport per perdre panxa, cul i cames. I consells per perdre la cel·lulitis.
Moltes gràcies per l’ajuda !! :)
Laura Medrano

Hola Sarita!
En primer lloc, dir-te que em sap molt greu que hagis passat aquesta època tant dolenta ja que deu haver sigut difícil per tu, però tot i així, m'encanta veure que ja estàs molt millor i que ets optimista.
L'actitud que tenim davant de les situacions complicades és importantíssima ja que ajuda molt a que els problemes es solucionin millor i més ràpid. Felicitats!!
Respecte al que dius del cos, és normal que al haver fet aquest canvi de pes en poc temps t'hagin sortit estries i malauradament poca cosa podem fer per a que desapareguin. Et recomano que hidratis la pell amb crema hidratant perquè es dissimulin una mica, però tampoc t'hi has d'obsessionar perquè tothom (sobretot les dones) en tenim a una o altra part del cos.
La cel·lulitis és greix que s'acumula a algunes parts del cos, i entre el 85 i 98% de dones tenen cel·lulitis després de la pubertat! Imagina't! Realment és un tema hormonal i costa molt fer-la desaparèixer. Si que hi ha alguns esports o exercicis que treballen les cames i el cul i poden ajudar a que marxi una mica. Em refereixo a fer bicicleta, còrrer (o esports d'equip on s'hagi de còrrer tipus bàsquet, futbol, hokey...), saltar a corda, classes de gimnàs tipus aeròbic, etc.
Es tracta de que agafis la rutina de practicar esport cada setmana, almenys uns dos o tres dies. Poc a poc (en l'esport s'ha de ser constant) veuràs que vas tenint resultats i que guanyes múscul.
Una abraçada!