Problemes d'ansietat i altres coses
Volia tratar aquest tema, perquè si no m'enfossaria molt.
Desde ven petita he sigut las més gran de la classe (amb altura) amb 10 anys em va baixar la regla, ja que tenia i tinc problemes hormonals. Aleshores la meva vida anat a pitjor. Si abans se'm reien per ser gran, ara per el pes. Amb la regla vaig guanyar molt de pes, em va sortir acne nomes amb 11 anys...Tothom em deia vaca, cara volca ect... Quant pensava que tot anava a pitjor, mon pare va marxar. Ens va deixar sols a me mare i amb mon germà. Com solucionaria els meus problemes sense un pare? Aleshores vaig baixar les notes a l'escola coneguin-me ansietat on encara la tinc. Només em trec l'ansietat cantant o tocant el piano.
Ara al 2015, han trobat perquè no baixo de pes, tinc ovaris politisquits, i la veritat això m'ha fet molt de mal, com un ganivet a l'esquena. Tot això per una hormona. Ara tindre que estar amb medicament, però aquest medicament engorda, ara mateix medeixo 1'65 i peso 65kg i no vull saber on pot arribar aquest pes, la veritat es que vull marxar d'aquí, no em sento còmode, la meva vida ha sigut una merda totalment, i la gent no ajuda. Ajuda'm a solucionar com millorar l'autoestima, com puc fer per no engreixar-me amb la medicació. Però ho més important és que vull ser feliç i no pensar en marxar. I ho sento per el text que t'he escrit, necessitava des ofegar-me.
InterPersonal

Hola anònim!
Tot just acaben de fer-te el diagnòstic dels ovaris poliquístics, i entenem com et sents. Però saber la causa del que ens passa ens pot ajudar molt. En primer lloc ja t'han donat una medicació per controlar la simptomatologia, i si hi ha quelcom que et preocupa, com pot ser l'augment de pes, et recomanem que ho parlis obertament amb els metges que et porten (ginecòleg, endocrí, metge de capçalera, etc.). Pregunta tot el que et preocupi sense por!
Expliques que cantant i tocant el piano aconsegueixes baixa la teva ansietat! Això és fantàstic i et recomanem que no deixis de fer-ho! Busca també altres coses que t'ajudin a estar bé i que t'aportin benestar: fer esport, llegir, anar al cine, fer ioga o meditació... Busca activitats que puguis compartir amb d'altra gent, així aconseguiràs sentir-te millor mentre t'ho passes bé.
De totes maneres, si veus que tu sola no te'n surts, demana ajuda. Sabem que es necessita molt de coratge per demanar ajuda, però t'assegurem que val la pena. Parla amb algun adult de confiança, la teva mare per exemple, i explica-li com et sents. També pots parlar-ho amb el teu metge de capçalera. Com veus hi ha moltes opcions, així que no desesperis, et mereixes ser feliç!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat