ser tímida em tanca les portes per poder conèixer a la gent
Hola adolescents, sóc una noia de 15 anys i el fet de no poder ser més oberta, més extrovertida, més alegre...m'impedeix coneixer a les persones. Sempre he set molt timideta i sempre he volgut tenir més "chispilla" nose alhora q xerres o quan estas amb gent, perque gairabé tothom sap ser el centre de la conversa o quan xerra li és mes facil fer riure a la gent o coses aixi. Quan es tracta d coneixer a gent nova em resulta una mica més fàcil pq no em coneixen i no tenen en la seva ment la fastigosa etiqueta q tothom posa d tu. Pero ara faig 4t i estic de la meva classe fins als nasos. Sento q casi tots son uns falsos (sobretot les noies, ns com poden dir q son amigues quan a les esqenes es poses fines fines les unes a les altres), busqen més un postureo q res més i quan els interesa et venen amb bona cara. Intento ser bona persona, pq la veritat no vull ser com elles, pero llavors es quan més te les claven per l'esqena. Pero per altra banda si q hi ha algunes persones q no son com la resta, pero per la mateixa rao d q ja les conec, em costa molt obrir-me. Avegades si q et venen per xerrar amb tu i tal, pero ns d q xerrar, ns q fer per poder tenir mes chispilla o algu pq la gent d veritat es senti comoda amb mi quan xerra, a vegades penso q tinc una personalitat bastant aburrida i pesota. Espero q alguns consells em puguin ajudar a coneixer a la gent i fins i tot a poder arribar a tenir una amistat i q despres et tinguin present i no et deixin d banda ni q et fagin el buit quan estas amb ells. Aquesta ultima cosa es la q em fa mes rabia pq no entens com les persones poder arribar a ser aixi i comportar-se aixi per sentir-se mes superior, es penos. Encara falta una mica pero tinc moltes ganes d'anar a la uni , coneixer a persones noves i apartar-me de tota aqella gent q t'ha fet sentir malament.
Graaaciiiiess adolescents!!
Elena Crespi

Hola!
La timidesa forma part de les nostres vides. Però, per sort, no sempre som tímids a tot arreu. Fixa't... en quina àrea de la teva vida no ets tímida o no ets tant tímida? Possiblement sigui aquella àrea en la que et sentis més segura.
Doncs el més normal és que amb la gent que coneixem poc o que no coneixem siguem tímids.
I hi ha gent que tot i ser tímids, sembla que no ho siguin... però les situacions desconegudes sempre ens fan sentir més vulnerables.
Per tant, jo et diria que no intentis deixar de ser timida perque no ho aconseguiràs però si que pots fer coses que et fagin sentir més segura en situacions com les que descrius.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com