no sé menjar sa
Hola! Des de fa un any que em preocupo bastant pel que menjo i el que no, més ben dit per el que engreixo! Vull menjar sa de veritat, per no engreixar-me i també per la meva salut pero no en se, sempre tinc les temptacions d'inflar-me a dolços o salats, tot el que siguin porqueries m'encanten.. i quan començo a menjar no hi ha qui em pari.. i despres em sento fatal perque tant de menjar em senta malament psicologicament i fisicament tambe. No se que fer, faig bastant esport i ho vaig cremant el que menjo pero tot i aixi jo trobo que cada dia estic més gorda.
Carlota López Ballestar

Bona nit Nat,
Pel que veiem portes un temps passant-ho força malament amb el teu aspecte físic i amb el menjar.
Per menjar sà el que has de fer és seguir una dieta equilibrada. És a dir, menjar 5 cops al dia (esmorzar, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar) i tots els grups d’aliments en les seves proporcions. Els hidrats de carboni (pasta, arròs, patata, etc.) s’han de menjar en cada àpat del dia, de fruites i verdures n’hem de menjar 5 cops al dia, 4 cops al dia lactis i cada dia proteïnes, combinat les llegums, el peix, el pollastre, la carn vermella, etc. Intentant no menjar carn vermella més d’un o dos cops a la setmana.
També podem menjar el que hi ha a la part de dalt de la piràmide, és a dir, els dolços, els snacks, etc. però de manera esporàdica, no cada dia. El més important és que no hi ha cap aliment prohibit, només els hem d’aprendre a menjar de la manera adequada per sentir-nos bé.
Pel que veiem, sempre estàs intentant controlar que menges i després quan no pots més apareixen les temptacions i comences a menjar. Has de saber que quan més controlis el que menges i més prohibicions et posis més patiràs i més fàcil et serà descontrolar-te després i sentir-te culpable.
No t’has de sentir malament per menjar dolços o salats, no és res dolent però si veus que cada vegada aquesta situació va a més i que intentant no obsessionar-te amb això i seguint la dieta equilibrada et segueix passant, et recomanem que aleshores ho parlis a casa teva i expliquis el que et passa ja que sinó el problema pot ser més gran.
El més important és que aconsegueixis agradar-te tal i com ets, i deixis de centrar-te en el que no t’agrada de tu i si veus que la teva obsessió per el menjar, el cos i el pes continua recorda demanar ajuda. Tot i així, si vols pots venir un dia a l’Associació i intentarem orientar-te de manera més personalitzada.
Et deixem l’enllaç de la pàgina web www.acab.org
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota