Diferentes preguntes
hola, en aquesta consulta us faré diferentes preguntes:
- Que és més sa per menjar a la nit carn o peix? És a dir que es digereix més bé i que engreixa menys
- És sa menjar verdures crues (pastanaga) o amanides per sopar o és millor menjar altres verdures?
- És veritat que si menjes fruita després dels àpats relantitza la digestió?
- La fruita ajuda a cremar el greix?
- Em podeu dir alguns exercicis per aprimar les cuixes i la panxa.
- Si durant la setmana vaig a caminar uns 3-4 dies, aprima? (També faig 2 hores de ball i 2 hores de gimnas a cole, tot i això estic moolt gorda, pel que penso jo, encara em vull aprimar moolt més, també he començat a fer exercicis a casa pero nse)
Gracies
Carlota López Ballestar

Bon dia,
Moltes gràcies per escriure al consultori per resoldre els teus dubtes. Aniré una per una que així quedarà més ordenat.
Pots menjar tant carn com peix per la nit, el millor és que ho vagis combinant, uns dies carn, peix, pollastre, ous, etc. No són aliments calòrics.
Les verdures cuites són més digestives així que a la nit es recomana menjar verdura en comptes d’amanida. Tot i així, de la mateixa manera que el que preguntes de la carn i el peix, depèn de la persona i de les seves digestions. Si tu no tens cap problema digestiu no hi ha cap problema perquè també les puguis menjar crues, cada persona s’ha de conèixer a si mateixa i veure si hi ha alguna cosa que no li senta bé.
- És veritat que si menges fruita després dels àpats relantitza la digestió? - La fruita ajuda a cremar el greix?
Hi ha molts mites alimentaris relacionats amb això. Molta gent parla de la combinació d’aliments i de la fruita especialment però no és cert. En aquest cas hi ha aquella frase que diu “l’ordre dels factors no altera el resultat”. Pensa que un cop menges, en el estomac tot es junta i és indiferent en quin ordre ho has menjat, no varia res si has menjat la fruita primer o al final. Has d’intentar no creure en tot el que es diu. De la mateixa manera també et dic que ni la fruita ni cap altre aliment ajuden a cremar el greix, aquest és un altre mite i per tant és fals.
No hi han exercicis específics per aprimar cap part del cos. Quan fas exercicis el que fas és tonificar aquella zona. Nosaltres sempre recomanem que és millor fer esport que fer exercicis concrets. T’animo a que facis l’esport que t’agrada 2 o 3 cops a la setmana, i si és un esport de grup encara millor.
- Si durant la setmana vaig a caminar uns 3-4 dies, aprima? (També faig 2 hores de ball i 2 hores de gimnàs a cole)
Pel que llegeixo en aquest punt tu ja fas el esport necessari a la setmana així que no n’has de fer més. Caminar i ballar són esports complets en el que mous i treballes totes les parts del cos. Jo no canviaria el que fas però tampoc afegiria més esport.
Pel que has anat preguntant he anat veient que tens molta preocupació pel cos i que no et sents gens bé amb tu mateixa, de fet al final dius que estàs gorda. No m’has donat cap dada teva però estic segura que és el que has escrit que “és el que penses tu”. Si t’has arribat a plantejar fer tots aquests canvis és una mica preocupant ja que a vegades és molt fàcil que se’t escapi de les mans. Pensa que el primer és millorar la teva autoestima i sentir-te bé amb tu mateixa, oblida la idea de tenir que canviar el teu cos. Pensa que cada persona té el cos que té per la seva predisposició genètica. Si segueixes estan preocupada pots venir un dia a l’Associació (www.acab.org) i intentarem resoldre els teus dubtes. L’esport que fas ja és l’indicat però el que és important és que agafis la piràmide com a referència per menjar de manera equilibrada.
Una abraçada
Carlota López Ballestar