Menjo massa...
Hola, sóc una persona a la que li encanta menjar i que no quedi res de menjar al plat. El meu problema és que a vegades perdo el control i potser puc arribar a repetir tres cops de plat o vaig picabt moltissim entre hores i la gana no s'acaba!! També m'encata l'esport i gracies a ell segueixo mantenint la forma, però ara que estem l'estiu i les estraescolars s'han acabat doncs m'estic engraixant bastant ja que quan m'aborreixo l'únic que faig és menjar. Cada tarda surto a correr i faig esport, però el problema no és engraixar-me, el problema és que no em controlo a l'hora de menjar i això m'agovia bastant.
Espero que em pogueu respondre el més abans posible.
Laura Medrano

Hola Laia!
Moltes gràcies per escriure'ns!
Veuràs, el que cal esbrinar és per què tens tantes ganes de menjar: és per avorriment, és per ansietat o nervis, és perquè no fas bé els àpats principals i aleshores piques entre hores,...? Un cop sàpigues el motiu que et fa menjar d'aquesta manera, podràs començar a treballar-ho.
El nostre consell és que si veus que això fa temps que et passa i que no saps per què et passa ni com controlar-ho, que demanis ajuda professional (explica-li al teu metge o metgessa de capçalera). Com tu bé dius, no és tant un problema de que et puguis engreixar o no, sinó més aviat de que això vagi a més i de que t'afecti a la teva autoestima. La sensació de pèrdua de control fa que la persona s'ho passi malament, així que no tinguis por ni vergonya i demana ajuda.
De moment, el que pots fer és intentar distreure't i sobretot fer els 5 àpats al dia de forma correcta, ja que si per exemple no esmorzes o dines bé, tindràs més probabilitats de picar entre hores i de fer una dieta desequilibrada. L'esport t'anirà molt bé per distreure't: encara que estiguem a l'estiu segueix fent-ne (al vespre que fa menys calor) o aprofita i si vas a la piscina o a la platja, neda.
Una abraçada!
Si tens més dubtes, pots contactar amb nosaltres a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB). Pots trucar-nos un dia i xerrem tranquil·lament per telèfon una estona. El nostre número és el 93 454 91 09
Una abraçada,
Laura Medrano